• mmaddee

Natt mat behövs de?

Natt mat behövs de?
    Tänkte man kunde bjuda på korv och bröd vid 12-1 tiden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-20 23:31
    vi har Smörgåsbord ca 17.00
  • Svar på tråden Natt mat behövs de?
  • Semlorna

Beror väl på när ni äter och hur lång tid ni räknar med att middagen tar. Vi kommer inte ha nattamat utan istället ha frukt- och godisbuffe för dom som vill gå och småäta.

• mmaddee

Semlorna skrev 2010-10-20 23:24:05 följande:
    Beror väl på när ni äter och hur lång tid ni räknar med att middagen tar. Vi kommer inte ha nattamat utan istället ha frukt- och godisbuffe för dom som vill gå och småäta.

de skall ju vi med ha men en korv vid 12-1 är kanske inte fel i heller

• pyrro

Vi hade ingen nattmat och det var definitivt inget man hade orkat hos oss iaf......godis och chips fyllde på det lilla tomrum som fanns efter middag och tårta:)

• BrideBecks

Vi hade korv med bröd som tog slut på ett bräde. Vi trodde ingen skulle orka med mer mat då middagen avslutades rätt sent, halv tio om jag minns rätt. Men att trycka i sig 2-3 korvar ett par timmar senare var inget problem för de flesta och uppskattat. Som en kille uttryckte sig "O va nice! mina byxor sitter lite löst efter allt dansande"

• Mariabridetobe

Det har vi oxå tänkt, godis/frukt/snacks bord. Men då vi äter vid 18 (förrätt o buffé) tårta o kaffe vid 21.30 ca. Ska vi ha korv m bröd vid 12-01 tiden. Har varit mycket uppskattat på bröllop med mycket dans.

• Vinter10

Ja nånting är nog trevligt. Sen om det är godis/snacks som finns under hela dansen eller någon rejälare nattamat spelar nog inte så stor roll.

Jag var på ett bröllop för ett tag sedan där de dukade fram lite nattamat kring tolv-ett och just då kändes min mage som ett stort hungrigt hål! :) Mycket uppskattat!

• mmaddee

Mariabridetobe skrev 2010-10-21 09:03:34 följande:
    Det har vi oxå tänkt, godis/frukt/snacks bord. Men då vi äter vid 18 (förrätt o buffé) tårta o kaffe vid 21.30 ca. Ska vi ha korv m bröd vid 12-01 tiden. Har varit mycket uppskattat på bröllop med mycket dans.

vi kommer ju att ha snacks med under hela kvällen

• Mariabridetobe

mmaddee skrev 2010-10-21 10:02:53 följande:
      vi kommer ju att ha snacks med under hela kvällen

Det ska vi oxå ha. Hur länge har ni tänkt att festen ska pågå?? Då vi inte satt någon sluttid (förutom för oss ;-P) på festen, så kanske folk blir hungriga framåt midnatt.
    Lycka till!! =)

• mmaddee

Mariabridetobe skrev 2010-10-21 10:07:54 följande:
      Det ska vi oxå ha. Hur länge har ni tänkt att festen ska pågå?? Då vi inte satt någon sluttid (förutom för oss ;-P) på festen, så kanske folk blir hungriga framåt midnatt. Lycka till!! =)

Ja jag vet inte riktigt  men 3 tiden på natten kanske

• ClaraH

Vi ska ha korv m bröd vid 12-tiden, men inget snacks under kvällen. Vi kommer att ha trerätters plus tårta så jag tror det räcker.

• Sörön10

Nattamat är alltid uppskattat! Lite vickning sådär! Vi hade trerätters och satte oss till bords vid 18. 

Det var väldigt välkommet med korv med bröd vid midnatt sedan! Vår lokal hade bara öppet till 01, men hade vi haft 03 eller 04 hade behovet varit ännu större tror jag, och kanske lite senare placerat! 

• Sara och Micke 2010

Vid ca 1.30 hade vi grillad korv med bröd och det viktigaste av allt PUCKO! :D
    Snacka om vad folk åt..... så min rekommendation ha nattamat men gör det enkelt!

S

• moonlightgirl

Jag har också funderat på det. I buffén vi funderar på att beställa ingår det ost och kex som vi tänkt ställa fram lite senare, men vi tycker och tror att det behövs mer än enbart ost och kex.

Både min sambo och jag hatar korv, vi tycker att det är äckligt men vi kan ju ha kycklingkorv också. Ja fånga funderingar finns det.

• Mariabridetobe

moonlightgirl skrev 2010-10-21 16:24:33 följande:
    Jag har också funderat på det. I buffén vi funderar på att beställa ingår det ost och kex som vi tänkt ställa fram lite senare, men vi tycker och tror att det behövs mer än enbart ost och kex.Både min sambo och jag hatar korv, vi tycker att det är äckligt men vi kan ju ha kycklingkorv också. Ja fånga funderingar finns det.

Har varit på bröllop där det serverats grillade hamburgare och korv (men då måste man ha någon som sköter det) Smörgåstårta har oxå funnits..

• Sörön10

Pyttipanna är en annan klassiker! Någon hade tunnbrödrullar med renkött. Man kan nog ha precis vad som helst tror jag! 

• MiraJ

Tror att vi också ska köra med korvgrillning som nattamat. Känns passande eftersom vi ska gifta oss på stranden vid ett litet stugområde. Gissar på att det blir sent inpå natten folk kommer att festa också eftersom man kan sova över. :)

Svar på tråden Natt mat behövs de?