• mmaddee

    Min ryska tärna har hoppat av

    För några år sedan bodde vi i moskva då min man jobbade där. Igenom hans jobb fick vi hemhjälp och det var hon som vi skulle ha som en utav 4 tärnor men hon har hoppat av men hon kommer ändå på bröllopet.
    DEt gick inte att övertala henne.
    Jag har nu frågat en annan vänn och hon ställer upp och hon kände sig mycket hedrad

  • Svar på tråden Min ryska tärna har hoppat av
  • Optimia

    Jag tycker det är bättre om tilltänkta tärnor, marskalker, toastmasters säger ett klart och tydligt "nej tack" om de känner att de inte har tid/lust att ta den roll som de tilldelats än att de säger ja, men gör ett halvdant/dåligt jobb.

    Vet man att man inte kommer att kunna ställa upp så mycket som brudparet förväntar sig, är det bättre att tacka nej och låta någon som har mer tid ta den platsen istället. Ta det inte personligt och läs inte in för mycket i detta, utan se det som att vännen inser sina begränsningar själv.

    Var glad för att hon kommer på ert bröllop och att hon faktiskt "vågade" tacka nej till hedersuppdraget. Det skulle vara mycket värre om hon mot sin vilja tackat ja, och sedan inte engagerat sig ett dyft och ni bara blir besvikna på henne.

  • 2011

    Vet inte vad det är tänkt att tärnor skall ställa upp på. I vårt bröllop deltar de inte i någon del av planeringen (förutom att de måste prova ut sina kläder), och i övrigt är de bara med i ceremonin och övningen inför denna. Det är helt och hållet en hedersplats i bröllopsfesten utan krav på motprestation.

  • mmaddee

    Hon skulle ju inte ha någon svår uoogift men hon kände att hon inte ville komma till svrige och bli uttittad men hon kommer ändå på bröllopet. De bästa av allt är att hon har bott i finland ett par år så hon an en del svenska vilken mina barn hade stor glädje utav när vi bodde i Moslva

Svar på tråden Min ryska tärna har hoppat av