• förlovadflicka

Vardagsträning som formar!

Hej!
    För ett tag sedan började jag att ta två eller tre trappsteg varje gång jag går i trappor och eftersom jag går i väldigt mycket trappor varje dag så hr detta verkligen gett resultat då min rumpa har blivit riktigt vältränad!

Nu undrar jag om någon har något liknande tips för andra muskelgrupper? Särskilt magen hade velat få lite vardagsträning... :)

• Svar på tråden Vardagsträning som formar!
  • Sarkastisk ljubicica

Magen tränar jag genom att spänna magmusklerna (ungefär som vid sit-ups, men stående) lite då och då under dagen. Jag försöker att spänna så länge jag orkar och när jag kommer på det. Jag tycker det hjälper att med att få en snyggare mage och lite magmuskler.

• JBEC

jag skulle tipsa dig om att hitta de djupa bukmusklerna.
    För att hitta dem måste du först lägga dig ner på rygg med böjda ben och fötterna i marken. (som om du ska göra en situp)
    Ligg hela tiden stilla men försök pressa ner svanken (ländryggen) ner mot golvet. När du lyckas med det här ska du känna att du spänner muskler djupt inne i magen.

När du väl hittat dem så kan du hitta dem i stående eller sittande med.

Själv kan jag göra det när jag sitter framför datorn, vid matbordet, stående i kö eller på bussen. Perfekt!

Det gör ju inte saken sämre att det stärker ryggen och gör det lättare att hålla en god hållning!

En extra övning för ben/rygg/rumpa är att varje gång du reser dig upp från en stol, sätta dig igen en gång för att resa dig igen. Tänk på ryggens hållning så du inte sjunker ihop :D

Svar på tråden Vardagsträning som formar!