• mmaddee

    Följer era barn med på er bröllopsresa

    Följer era barn med på er bröllopsresa?
    för oss är de en självklarhet

  • Svar på tråden Följer era barn med på er bröllopsresa
  • J3nny

    Självklart! Skulle aldrig lämna de hemma så länge utan oss heller...

  • Mimini

    Absolut..
    Först tar vi oss en kryssning över till Finland och besöker Mumindalen och sedan (några veckor efter det) tar vi oss en eller två veckors sol-semester i ett barnanpassat "land" eller hur man nu säger det =)

  • FruFiddeli

    Absolut! Skulle aldrig klar mig utan min lilla älskling så länge och skulle aldrig vilja att han skulle vara utan oss så länge heller för den delen. Fast vi åker inte på bröllopsresa direkt efter utan kommer nog vänta någon vecka. Dagen efter bröllopet kommer vi ta in på spa och då kommer vi att vara själva utan vårat barn och bara njuta av varandra som äkta par, bara vi två ;).

  • Emblas Mamma

    Självklart!


    Kan inte lämna min dotter över en natt utan att ringa till henne och sakna henne oerhört!


    Dagen då jag ska hämta henne så skyndar jag mig alltid så jag kommer tidigare och riktigt springer in till henne !!!


     


    två veckor skulle vara rena döden! Skulle aldrig klara mig utan henne :)


    Dessutom har barnen riktigt roligt på resan med! Min dotter älskar att vara utomlands trots att hon bara är två år ;)

  • RockTroll

    Om vi åker på bröllopsresa blir det nog då utan våran dotter som är 2 år gammal. Vi har alltid velat åka till new york och det känns inte som en resa man gör med en liten. I såna fall kommer hon vara hos sin morbror med familj 5-7 dagar :) om vi hade valt solsemester hade hon däremot följt med.

  • Ida F

    Japp det gör de. Vi åker över jul och nyår så vi lämnar inte bort dem. Ev åker vi en weekend eller nåt då får de vara med mormor.

  • ClaraH

    Antar att mitt svar kanske inte är så relevant med sex barn, den yngsta 16. Vi har aldrig gjort en utlandsresa alla tillsammans ännu. Vi hade tänkte göra den i vår, men pga a omständigheter vi inte råder över funkar det inte och då blir nästa tillälle direkt efter vår bröllopsfest. Så om  man tänker så så blir det ju att de följer med. Å andra sidan åker vi själva kanske en två gånger per år, så det blev ju lite lustigt att de följer med just efter bröllopet.

  • turbovampyria

    Ja mina barn förljer med. Jag vill inte och kan inte tänka mig att lämna dem hos någon i en vecka. Eftersom vi också åker på en solsemester kommer det att passa dem perfekt. Vi ska också ta ett All Inclusive hotell så att det känns lite lyxigare.

  • Josse770

    Ja, det är självklart för mig med att min som ska följa med men däremot funderar vi på att ta med hans mormor som barnvakt så att jag och m2b kan få lite bröllopsresa, kasnke ta en drink i baren utan en trött ettåring

  • Emblas Mamma
    Josse770 skrev 2010-10-29 13:23:56 följande:
    Ja, det är självklart för mig med att min som ska följa med men däremot funderar vi på att ta med hans mormor som barnvakt så att jag och m2b kan få lite bröllopsresa, kasnke ta en drink i baren utan en trött ettåring
    hih vi ska ta med min lillebror på då 20 år!

    Perfekt ;) dock så vill han resa själv så vi slipper bjuda på resan. Men några middagar får vi ju bjuda på om vi får lite hjälp :)


    Kan verkligen rekommendera "barnvakt" på resan. När vi var i medelhavet i Juni så var min mormor och svärföräldrarna med. Vi tog hand om vår otter det mesta själva, men några gånger fick vi barnpassning och det var bara så skönt!!

  • fru2011kanske

    Nej, vi kommer åka till NY utan barnen (tre stycken, kommer vara två, fem och åtta år)
    Vi är ju med barnen på alla andra semestrar, sånu ska passa på att vara barnfria i en storstad några dagar
    Vi har istället ett barnvänligt bröllop, en hel helg med firande, släktingar och kompisar.

  • jkbr

    nej men vi åker nog bara några dagar till Italien eller NY max 5 dagar,men skulle vi valt att vara längre borta så hade vi tagit med honom.( mest för min skull skulle längta i hjäl mig :)

  • MariaEson

    Vår bröllopsresa blir barnfri. Vi vet att barnen kommer vara i goda händer de 12-14 dagar vi får ägna ostört åt varandra. Med internet och telefon lär det inte gå nån nöd vare sig på dem eller oss.
    Jag vill absolut inte anpassa mig efter barnens tider och önskemål på vår smekmånad. De tycker heller inte att det är ett dugg märkligt att brudparet åker på smekmånad ensamma.

  • nsdtr

    Nee ska nog åka själva,, det är ju ändå den enda gången man vill åka utan barn,, de är ju med på alla andra semestrar man gör,, även om vi bestämmer oss för en solresa så tänker vi njuta av varandra o komma hem utvilade o med ny energi till våra älskade barn.

  • Emblas Mamma

    Sen beror det ju självklart på hur gamla barnen är!


    Känns kanske liiite mer i hjärtat att lämna en tvååring hemma än en tonåring som kan sköta sig själv och träffa kompisar hela tiden :)

Svar på tråden Följer era barn med på er bröllopsresa