• Malais

    Hotell i Paris (och annat)

    Nu har vi (jag, tänkte föra det på tal i kväll ;)) bestäm att vi ska gifta oss i Paris hösten 2011. Bara vi två. Planen är att hålla en enklare tillställning för nära och kära ca en månad efter giftrmålet hemma i Sverige.

    Budgeten för resan med bröllopet ligger på ca 30` då flyg och hotell för tre nätter får kosta max 20`av de 30` medan tillställningen hemma för ca 60 gäster ligger på 15` (då endast mat, enklare buffe, dricka och lokal).  

    Är detta genomförbart eller bara en döm?

    Vill bo "lyxigt" med champange på rummet osv, nära till romantiska kvarter och restauranger.

    Vill även bli fotad av en proffsig fotograf gärna med effeltornet i bakgrunden osv.... Som sagt är detta bara en dröm?

    Så ni Paris kunniga hjälp mig!!

  • Svar på tråden Hotell i Paris (och annat)
  • Malais

    Tack för era svar. Vi har dock kommit fram till att med den budgeten vi har kommer det aldrig gå! Så det blir en borglig vigsel i sthlm ist, sedan efter några veckor en stor fest för vänner oh familj! Är det fräckt att på inbjudan till festen önska sig presentkort på resa när de blivit snuvade på vigselakten?

  • Berenice

    Ja Paris är dyrt, men det finns ju lite billigare hotell också som ändå är helt ok, vi bodde här och det var inte så dyrt och låg i ett väldigt trevligt kvarter: 


    www.les3poussins.com/

  • Pimlico

    Tycker inte det är fräckt att önska sig presentkort, det är klart att alla vill ha med sig en present om ni bjuder dem på fest!

  • Lompa

    Jag och sambon gifter oss i paris i början av sommaren och betalar ca 15 för resa och hotell.
    då är det 3 stjärnigt hotell som gäller för oss.
    Vi gifter oss på den svenska ambasaden.
    Hör gärna av dig om du vill bolla några ideer eller snacka

Svar på tråden Hotell i Paris (och annat)