• Ewis

Vart köpa såpbubblor? (såpbubblor igen)

Det har skrivits mycket om såpbubblor sista tiden och jag kan inte låta bli att fortsätta på den tråden :O)

Vill väldigt gärna ha såpbubblor på vårt bröllop men vågar nu inte gå och köpa dom vanlia barn bubblorna i affären pga fläckar på kläder.

Är det någon vänlig själ som vet vart man kan köpa såpbubblor i Uppsala eller Stockholm som inte ger fläckar och som kanske oxå är lite bröllops inspererade???

Har läst att man kan beställa via nätet men tycker att det känns lite ovist och bökigt samt att vi gifter oss 20 sep så det är lite knapert om tid.

Tacksam för alla svar!

kram kram

• Svar på tråden Vart köpa såpbubblor? (såpbubblor igen)
  • Nyfiken gul , nu fru

Fläckfria bubblor? Hmm... jag vet inte säkert men det låter lite omöjligt tyvärr.. Då man måste ha diskmedel, såpa eller annat segt och flottigt så verkar det hopplöst.
    Tvål ger tyvärr fläckar i sådan form.

Gav dig väl inget svar på frågan men blev en spontan reaktion.

• cybbeko

sidentyg får väl fläckar av bara rent vatten...

• Ewis

Hej Nyfiken gul och Cybbeko!

Ja jag förstår Er reakrion, fläckfria såpbubblor..... :O)
    Men jag har läst här på sidan att det tydligen finns att beställa på Ebay!?
    Tycker att det värkar lite bökigt så mitt hopp var att det fanns att köpa liknande såpbubblor i Stockholm.

Kram kram

• cybbeko

jag tror inte att såpbubblorna från ebay är fläckfria heller. Jag menar det finns ju kläder som måste kemtvättas och inte tål vatten. Skulle vara väldigt intressant att se vad det är i de såpbubblorna;)
    Jag tror iof att det funkar med vanliga såpbubblor om man inte har sådana kläder.
    I sådana fall skulle du kunna köpa vanliga såpbubbleaskar och köpa självhäftande papper i valfri färg och klä in dem i så de blir lite snyggare.

Svar på tråden Vart köpa såpbubblor? (såpbubblor igen)