• ALLIMA

nån som använt absolut torr?

Funderar på att använda ABSOLUT TORR på bröllopsdagen / innan...därför att jag har så lätt att svettas o lukta. Är ororlig för att det blir en lång dag med svett. Någon som kan tipsa mig om hur man använder det? Hur långt innan bör jag börja behandla?

• Svar på tråden nån som använt absolut torr?
  • Sebastiána

Jag använde den för c.a 10 år sedan och svettas väldigt lite fortfarande. Den var väldigt jobbig att använda dock.Man måste vara helt torr i armhålan innan man tar på det annars kliar det, men på mig kliade det som bara den ändå. sedan ska man inte ha på sig nattlinne eller så som man är rädd om eftersom det missfärgas. Det är väldigt effektivt så man behöver bara använda det ett par nätter. Du kan nog göra behandlingen långt innan bröllopet. Själv skulle jag inte göra det närmare än 1 månad innan.

Det finns andra produkter som är mildare, men som då måste användas under längre tid.

• pumiz

Testa hur det funkar för dig, det verkar vara lite olika. Själv har jag testat det två gånger än så länge och det funkar jättebra verkligen! Men man måste som sagt vara extremt noga med att det är helt torrt, kanske lufta och torka med en fläkt eller nått för att se till att det är torrt..ibland kan det kännas som om det är torrt men det ändå finns små små droppar..

För mig så höll det första gången i ungefär en vecka, sen tyckte jag att jag behövde göra en gång till.. Jag skulle nog göra det kanske 4-5 dagar innan för att eventuell rodnad ska hinna lägga sig och för att kunna göra om behandlingen dagen efter ifall det sved och du behövde ta bort det..

• MonsterSmulan

Hur funkar Absolut Torr? Svettas man ö.h.t. inget efter man använt det? Och varför måste man vara helt torr när man tar på det?

• Bridezella

Min sambo började använda det för ca 8 månader sen - han har alltid haft problem med mycket svettning - men svettas knappt inget nu!

• ALLIMA

Försvinner lukten oxå? Tänker att det är länge mellan morgonduschen och bruvalsen....

• eigollet

Fy fan, det värsta jag provat! Sved som tusan trots ordentligt torra armhålor. Och funkade sådär på mig. Jag kör nödkit med våtservetter och ny deo (eller avvaskning på toa om det finns), jag svettas också ymnigt och luktar.

Men aldrig mer Absolut torr för mig...

• Cinnamon Love

Jag har använt Absolut Torr flera gånger. För mig funkar det jättebra, men det kliar/bränner ganska rejält de närmaste timmarna. Tror INTE att det är klokt att använda AT kvällen innan bröllopet, men några dagar innan borde ju vara okej. Brukar applicera AT på kvällen, sova i en "oöm" t-shirt, och morgonen efter brukar kliet ha upphört. MEN: Jag har hört flera fall där det har kliat ett par dagar, så man ska nog inte utgå från att det är lika för alla. Antar att man reagerar olika beroende på hur känslig man är.

För mig har "resultatet" hållit sig i flera veckor. Använder AT max en gång varannan månad, på sin höjd. Men resultatet lär ju variera från person till person... 

Hmmm... Det blev ett väldigt svävande svar känner jag... :) Men om du har möjlighet: prova en gång ett par veckor innan. Sabba för guds skull inte bröllopsdagen med ett förbaskat kliande!

• Kiwiplay

Jag använder absolut torr någon gång då och då. Tycker det funkar väldigt bra. Visst kliar det ibland men då brukar jag tvätta bort det och prova igen nästa kväll. Min sambo brukar använda det på dagen ibland om han bara är hemma och sen duscha av det innan han sticker till jobbet.

Men även om resultatet är väldigt bra så använder jag deo ändå, dubbel skydd :)

Men tror det kan vara klokt att ta AT några dagar innan bröllopet om i fall att man får röda utslag.

Lycka till

• S2011

värt att tänka på är att kroppens behov att ventilera överskottsvärme (=svettas) inte försvinner för att man applicerar absolut torr.

det kan mycket väl vara så att du istället kommer att svettas mer i ansiktet, om händer eller fötter om man "täpper till" kroppens möjligheter att ventilera via armhålorna.

kolla igenom innehållsförteckningen också - jag provade AT under gymnasietiden (ca 7 år sen) och då innehöll AT ordentligt mycket av t.ex. aluminium. det är inte riktigt nånting som jag tycker känns superbra, men det är ju förstås bara min åsikt. jag vet heller inte om man utvecklat produkten vidare sedan dess (mycket möjligt), men ta iallafall en titt på vad det är du tillför kroppen innan du gör det.

• Bullemor

Min kompis trodde det skulle funka finfint med absolut torr, istället svettades hon som en gris i ansiktet istället!!
    Prova vid några tillfällen innan bröllopet så vet du hur det funkar för dig...

• Moster Stina

VARNING!
    Jag använde det EN gång för 20 år sedan!
    Jag har FORTFARANDE långa ärr i armhålorna efter det!

På den tiden varnades det INTE tillräckligt för eventuella allergier eller så....
    Men VARNING!
    Jag fick SVÅRA ekesm, med var, i många veckor efteråt.
    Men jag var ung och dum, och hörde inte ens av mig till vare sig läkare eller tillverkaren.

Ser ut som jag har bristningar, flera dm långa! Inte snyggt, men i alla fall bättre än såren!

Använder numera ibland istället den där rödvita deon med extra stark deodorant, eller vad den heter, från apoteket.

På bröllopsdagen tänker jag ha använt sådan innan, samt ha extra deo med mig. Jag tycker apotekets luktfria deostick är det bästa som finns. Skall få hänga med i väskan hela dagen. Bara svabba av sig lite emellanåt, och lägga på nytt.
    Blir inte sån där jobbig deoparfymsblandad svettdoft heller.

• Zia 20090618

Jag använde det för några år sen, sen under en semester (hade använt det som vanligt ett par dagar innan avresa) fick jag extrema typ vätskefyllda utslag som kliade nå extremt. Under armarna då, säker på att det var absolut torr som triggade igång det då jag aldrig haft liknande problem tidigare trots många resor och att det även började under armarna. Dessa utslag återkommer nu under varje semester jag är på.. Trots att jag givetvis inte har använt det sedan dess, förstås. Otroligt jobbigt då de numera uppkommer på flera ställen också, under armarna, i armvecken och på insidan av låren.. När älsklingen friade under en av våra semestrar ser man på fotona efteråt att jag hade vita leggins under klänning (väldigt opassande till den klänningen kan jag lova, men vad skulle jag göra? Var ju tvungen för att ens kunna gå.. ) Det ser inte så roligt ut.. Och jättejobbigt när man väl har det.. :/ Första symptom efter 2 dagar, försvinner efter ca 1,5 vecka förutsatt att man inte är längre utomlands är en vecka..

• Sörön10

Man får heller inte vara nyrakad under armarna, tänk på det! 

Det täpper väl till svettkörtlarna om jag förstått det rätt, men som många vittnar om kan man svettas mer på andra stllen istället. Svetten vill ut, temperaturen vill regleras ändå. 

Torka armhålorna med hårtork innan applicering, det gjorde jag. Använde AT två gånger i veckan. Det funkade för mig, men sved alltid mer eller mindre. 

• Ocean Bride

Det sved och kliade i över en vecka när jag använt det. Plus att jag började svettas MER än vad jag tidigare gjort på andra ställen ex ansikte och rygg!
    Se till att istället till att testa en annan deo (om du inte gjort det tidigare). Gå till en bättre affär och köp. Det har hjälpt mig mer än ngt annat! Lycka till!!

• Teklaso

Jag har använt AT i ca 15 år. Innan testade jag massa olika deo, men inget fungerade speciellt bra. Jag har bara positivt att säga om AT. Innan gick jag mest i svart och var tvungen att välja material på tröjan nog, men efter att jag började med AT kan jag ha vilka kläder jag vill utan att behöva oroa mig för svett.

Jag använder AT på natten 2-4 ggr i månaden. Som många skriver så får man inte vara nyrakad och man måste vara helt torr innan man applicerar den, men för mig har AT varit en riktig befrielse. Jag kommer definitivt köra AT några dagar innan bröllopet.

Hoppas du hittar något som passar dig!

• Iseika

Jag använder AT regelbundet ungefär 2-4 gånger i månaden. Visst svider det ibland men inte så fasligt. Inte svettas jag heller särskilt mycket mer nån annanstans heller. 

Jag kommer också att köra med AT till bröllopet. Då jag säkert kommer att vara nervös lär det finnas både våtservetter och deo i väskan

• Zia 20090618

Haha ja just det, min mamma testade också AT. Hon fick enorm FOTSVETT istället! Svettades ut allt den vägen istället ;P

• Sebastiána
    Sörön10 skrev 2010-10-18 18:17:37 följande:
    Man får heller inte vara nyrakad under armarna, tänk på det!  Det täpper väl till svettkörtlarna om jag förstått det rätt, men som många vittnar om kan man svettas mer på andra stllen istället. Svetten vill ut, temperaturen vill regleras ändå.  Torka armhålorna med hårtork innan applicering, det gjorde jag. Använde AT två gånger i veckan. Det funkade för mig, men sved alltid mer eller mindre. 
    Ja svetten vill ut ändå. Jag svettas mycket lite under armarna nu, men blir mer svettig ovanför magen istället...
  • Mariabridetobe

Jag använde det för 5 års sen och det funkade fint för mig, men prova någon gång långt innan bröllopet så du vet att det funkar för dig. Jag kommer köra 1 ggr i veckan fram till bröllopet den sista månaden (finns risk att man svettas på annat ställe då man täpper till) Och sista 2 dagar före så ev rodnad hinnar försvinna. ( jag svettas mer på benen när jag använder AT men tycker hellre det än i armhållorna under bröllopet!! Lycka till

• blomtroll

Provade en gång och följde anvisningarna. Usch, det sved, kliade och fick utslag. Kunde inte använda vanlig deo på 1,5 vecka, vilket kändes mindre fräscht. Kommer inte testa igen, någonsin.

Svar på tråden nån som använt absolut torr?