Kustens Hus Majorna?
Letar med Ljus och Lykta efter en bra (PRISVÄRD) festlokal! Och undrar nu även om någon känner till "kustens hus" i majorna och har någon nyare info om den??
Letar med Ljus och Lykta efter en bra (PRISVÄRD) festlokal! Och undrar nu även om någon känner till "kustens hus" i majorna och har någon nyare info om den??
Hej!
Har funderat på den själv. Kostar 3800 kr och då får man hyra den från fredag till söndag. I princip allt utom ljudanläggning ingår. Huset är gammalt och charmigt men tyvärr lite ruffigt tyckte jag när jag var där. Den ligger inklämd mellan trafikleder så det är en massa brus och avgaser runt omrking, vilket sänker stämningen tycker jag. Själva festsalen ligger på andra våningen och då måste man gå upp för en smal trappa. Det ska rymmas 70 pers i lokalen men jag tyckte det såg aningen trångt ut. Finns en scen också.
Vet ännu inte hur jag ska göra, men letar än så länge efter något lite mindre ruffigt med finare omgivning...
Hej hej.. var på bröllop där i augusti och det var riktigt charmigt ställe. Tror det var runt 60 personer och det var runda bord som alla gäster satt vid och ett stort honnörsbord vid ena kanten och på andra sidan var baren. Det var inte trångt. Men det blev lite varmt och löstes genom att fönster öppnades som inte var i vägen. Buffén tog vi en trappa ner, inte där man går in. Hörde inte ett smack från trafiken och Nova Hotell ligger precis brevid så gäster utifrån hade gångavstånd "hem". Dessutom går spårvagnarna i närheten. Dock vet jag inte om det var ett "problem" med kylskåp och förvaring av kalla saker, tror de fick ha med sig ett antal kylbägar. Brudparet sa inget mer om det och tyckte i övrigt att lokalen var klockren. Själv har vi bokat Varmbadshuset ute vid Saltholmen..