ärrbehandling efter acne - hjälp!
Jag gick från att ha fläckfri hud till acne i hela ansitet för snart 2 år sedan. Jag tog blodprover etc men inget var fel (eller så var läkarna inkompetenta) men jag antar att det var stressrelaterat. Först gjorde jag ingenting mot det i ett halvår, sedan tog jag någon antibiotika som jag inte minns namnet på, typ tetra någonting. De hjälpte att halvera finnarna under tiden som jag använde men när jag slutade kom allt tillbaka. Jag fick Diane utskrivet för 5 månader sedan plus DIfferin kräm för 2 månader sedan - har inga finnar kvar (så jag rekommenderar alla med acne att prova Diane!!)
MEN JAG HAR MASSA RÖDA MÄRKEN KVAR I HELA ANSIKTET!!! Det känns som att de inte alls bleks bort som läkarna har sagt! Hur som helst har jag brottom, jag vill bli fin till mitt bröllop till våren.
Nu är det så att jag inte vågar sluta med varken Diane eller Differin då jag inte vet vilken det är som hjälper mig, kanske kombinationen. jag har funderat på att testa en kräm som heter Contrakel men vet inte riktigt om man kan använda den tillsammans med Differin. Någon som vet? Eller kanske någon som kan tipsa om en bra metod för att bli av med röda märken efter finnar? De är små men väldigt synliga, vissa sitter jättenära varandra så det ser ut som röda områden medan andra är mer skiljda och ensamma där ute.
Tacksam för svar!