• hella mörner

    Blivande brud sökes till Ameliareportage!

    Till ett reportage i Amelia Brud& söker jag en blivande brud.

    Du och din fästman ska komma till en butik för brudklänningar i Stockholm. Först ska du välja vilken klänning du skulle vilja ha som brudklänning, utan att din kille ser vilken du väljer. Sedan ska han välja vilken han tycker du ska ha. Till sist kommer en stylist som väljer vilken hon tycker passar dig bäst. Vid ett senare tillfälle tar vi "bröllopsfoto" på dig i studio med den klänning som du valt av de tre, och bukett. (Inget tvång att du måste ha den klänningen på bröllopet sen). En makeupartsit fixar hår och smink så fotot blir riktigt vackert. 
     
    Du ska ha storlek 36-40, inte större. Du och din kille ska kunna komma till butiken torsdag 21.10 mellan kl 17.45 och kl 20 ca. Ni får självklart godkänna texten före publicering.
     
    Om du tycker detta låter roligt, kontakta mig SNARAST OBS! inte här på bröllopstorget, utan på:  hellamorner@gmail.com. Bifoga ett foto på er och ett telefonnummer där jag kan nå dig.
     
    Med vänliga hälsningar / Hella Mörner, journalist och stylist 
     
      

  • Svar på tråden Blivande brud sökes till Ameliareportage!
  • S2011

    jag undrar snarare varför man ställer krav på klädstorlek.


    är brudar i strl 32, 34, 42, 44 osv inte lika vackra? går de inte att styla, eftersom de är för små/för stora?


    snacka om att bidra till en sned syn på människors lika värde.

  • mattiasFästmö

     


    S2011 skrev 2010-10-14 21:09:19 följande:
    jag undrar snarare varför man ställer krav på klädstorlek. är brudar i strl 32, 34, 42, 44 osv inte lika vackra? går de inte att styla, eftersom de är för små/för stora? snacka om att bidra till en sned syn på människors lika värde.

    Antagligen har det att göra med att om man är för smal så är det inte bra för tidningen, då det blir ett himla liv när modeller är för smala och fel ideal och bla bla bla. Är man för stor så har dom ju inte lika stort utbud, samt att det inte gör sig lika bra i tidningen, tråkigt nog, både för smalare och större.


  • shakynose

    Skulle snarare tro att det har att göra med vilka storlekar som butiken har inne för tillfället då artikels skall skrivas. De flesta butiker har inte alla modeller i dessa lite ovanligare storlekar och det har mer att göra med ekonomi än ideal. Som tur är brukar de ju kunna ta in dessa på beställning så alla kan få sin drömklänning i vilken storlek de vill.


    mattiasFästmö skrev 2010-10-14 21:27:12 följande:
      Antagligen har det att göra med att om man är för smal så är det inte bra för tidningen, då det blir ett himla liv när modeller är för smala och fel ideal och bla bla bla. Är man för stor så har dom ju inte lika stort utbud, samt att det inte gör sig lika bra i tidningen, tråkigt nog, både för smalare och större.
  • Hoffsennanen Tottoplex
    shakynose skrev 2010-10-14 21:33:04 följande:
    Skulle snarare tro att det har att göra med vilka storlekar som butiken har inne för tillfället då artikels skall skrivas. De flesta butiker har inte alla modeller i dessa lite ovanligare storlekar och det har mer att göra med ekonomi än ideal. Som tur är brukar de ju kunna ta in dessa på beställning så alla kan få sin drömklänning i vilken storlek de vill.
    WORD!
  • hella mörner

    Hej,

    det stämmer att anledningen till att det bara fungerar med en brud i dessa storlekar, är att det är de storlekar som finns i alla klänningsmodeller. Annars gör jag ofta reportage med stolta, vackra tjejer i alla kroppsstorlekar! Och det måste bli Stockholmstjejer denna gång, för det är här de flesta / största butikerna finns.

    Vänliga hälsningar /

    Hella

Svar på tråden Blivande brud sökes till Ameliareportage!