• mmaddee

    framhäva bysten eller försöka dölja

    Vad tycker ni? skall man framhäva bysten eller försöka dölja den under bröllopet.
    jag har f kupa

  • Svar på tråden framhäva bysten eller försöka dölja
  • LoveinSthlm

    Jag har E kupa, för det första så trodde jag inte att en axelbandslös skulle sitte uppe vilket de i affärerna sagt är fel. Ville ha en v-ringad klänning med axelband, de jag provade fick nästan bysten att framhävas lite för mycket. Mitt råd är att prova olika modeller så märker du vad du trivs i. :)

  • mmaddee

     


    LoveinSthlm skrev 2010-10-14 13:35:44 följande:
    Jag har E kupa, för det första så trodde jag inte att en axelbandslös skulle sitte uppe vilket de i affärerna sagt är fel. Ville ha en v-ringad klänning med axelband, de jag provade fick nästan bysten att framhävas lite för mycket. Mitt råd är att prova olika modeller så märker du vad du trivs i. :)

    tack för tipset

  • KatjaB

    jag kände likadant, fick värsta klyftan av de med axelband och v-ringing. De axelbandslösa  med rak ringning var snyggast o mina bröst trollades bort lite o blev lite mindre o det gjorde inget tyckte ju jag som har F-kupa


  • mattiasFästmö

    har en D-E kupa beroende på vart jag köper BH, och jag känner att jag inte vill framhäva bysten på bröllopet. Jag vill känna mig proper och vacker, klassiskt vacker. Och jag vet att om man framhäver bysten så blir man mer sexig än proper, speciellt om man har större bröst.


  • Hvidbrud

    Jag har också f-kupa och valde att ha en axelbandslös klänning som gick upp över bysten, ville inte visa klyfta utan ville vara fin och vacker. Sexig var jag under och det fick min make se på bröllopsnatten!

  • elisabettan

    Inte visa, personligen tycker jag att det är rätt så smaklöst att visa klyftan överlag.

  • Mariamilena80

    Har en F-kupa och har valt en axelbandslös klänning som döljer lite.

  • Vinter10

     


    elisabettan skrev 2010-10-14 21:17:32 följande:
    Inte visa, personligen tycker jag att det är rätt så smaklöst att visa klyftan överlag.

    Men det beror väl på hur mycket man visar? Jag har nästan alltid urringat på mig och visar lite av den övre delen av klyftan. Särskilt på fest. Känner mig så stor och tjock annars då det blir så mycket tyg över brösten.

    Min brudklänning är halterneck och v-ringad, och ja, jag kommer visa klyfta i den också. Och nej, jag känner mig inte smaklös. Har dock en modest C-kupa....

Svar på tråden framhäva bysten eller försöka dölja