• fluffinuff

Tips på bra spa/mysiga herrgårdar eller liknande i Uppland?

En av mina äldsta vänner gifte sig i somras, men jag fick inte reda på det förrän efter ett par månader då de bara hade familjen närvarande (hon är inte bra på att höra av sig). Eftersom hon var ett av mina vittnen och vi inte träffas så ofta så vill vi ge bort något lite speciellt i present till dem. Jag tänkte ge bort en weekend på något trevligt ställe i närheten av Uppsala där de bor, men jag själv bor i Malmö så känner inte till något. Har någon tips på något mysigt ställe i Uppland/Västmanland? Inte gärna hotell, utan snarare någon fin gård/herrgård eller liknande

• Svar på tråden Tips på bra spa/mysiga herrgårdar eller liknande i Uppland?
  • fluffinuff

Alltså tanken är att vi ska på weekenden allihopa så vi får umgås...

• Moster Stina

Men vad sägs om en hotellnatt på ett slott?

Rånäs slott, och Johannesberg slott kanske?

• Fårävvör

få se nu...

Krusenbergs herrgård borde ligga närmast Uppsala, sedan finns såklart Gimo Herrgård. Lite längre från Uppsala (fast fortfarande i Uppland) ligger Söderfors Herrgård och Skebo Herrgård.
    Ett tips är att googla på tex slott/herrgård och uppland så får man ganska många träffar!

Jag har inte varit på några av herrgårdarna jag nämnde ovan, men känner flera som varit på Krusenbergs och Gimo i alla fall och varit väldigt nöjda. Funderade på att bo en weekend på herrgård när vi förlovade oss med det slutade med att vi bodde på Sigtuna Stadshotell istället, vilket var helt underbart! Ett supermysigt hotell med underbar mat! Jag har för mig att priserna inte skiljde sig så väldigt mycket mellan weekendpaketen på de olika ställena.

När det gäller herrgårdar så tycker jag att det finns en hel del att välja på i Uppsalaområdet, så ni kan säkert hitta något bra. Det låter jättemysigt att få en weekend tillsammans med kompisar i bröllopspresent och få umgås riktigt mycket.

Jo förresten, kom på att det finns några hotell ute vid roslagskusten som verkar mysiga med spa och bra mat mm. T.ex. Hotell havsbaden i Grisslehamn. Finns mycket att välja mellan som sagt...

Lycka till!

• fluffinuff

Oj, vad mycket bra tips! Glad jag blir, då ska jag kolla upp dem : )

• fru AM

Jag var på Görvälns slott i helgen tillsammans med min man. Otroligt fint, mysigt och god mat (inget SPA dock). Ligger nära Stockholm - i Järfälla. Rekommenderas! http://www.gorvalnsslott.se/

Svar på tråden Tips på bra spa/mysiga herrgårdar eller liknande i Uppland?