• 1700ta­l
    Äldre 13 Oct 17:14
    4811 visningar
    8 svar
    8
    4811

    Hur gör jag en hemsida för bröllop?

    Jag vill skapa en hemsida där jag kan använda färdiga mallar, använda egna bilder osv samt enkelt knyta ett eget köpt domännamn till utan krångel.

    Är INTE datateknisk, vill ha en enkel men snygg sida men eget domännamn för ett par hundra per år.

    Tips på bra firmor som gör detta över nätet - finns ju en uppsjö!

  • Svar på tråden Hur gör jag en hemsida för bröllop?
  • Emblas Mamma
    Äldre 13 Oct 17:23
    #1

    Jag har med tänkt tanken först,


    Men sen kom jag på att nästan varenda kotte jag känner läser ju min blogg istället och där lägger jag in precis allt :)


    Fast en hemsida är ju egentligen lite finare kanske..


    Men annars är blogg gratis..

  • 1700ta­l
    Äldre 13 Oct 17:53
    #2

    Har skapat en på weddingprojects.com. Gratis och jättevackra mallar, verkar enkel att jobba med men nackdelen är att man inte får egen domän. Kanske går det att fixa på annat sätt och koppla den till sidan, nån som vet?

  • toast1­madame
    Äldre 27 Oct 12:56
    #3

    www.ahdesign.se skapar fina hemsidor ..

  • Fröken T
    Äldre 27 Oct 13:11
    #4

    Jag gör min i google sites och har köpt ett domännamn via Loopia som jag tänkte använda. Eftersom jag inte har lagt över sajten ännu i min egen domän så vet jag inte exakt hur det går till men jag vet att det går :) 


    Eftersom jag osäker på om det räckte med domännamn eller om jag behövde webbhotell också så frågade jag en kollega på IT-avdelningen och det visade sig att hon gjort samma lösning för hennes förenings webbsajt så det är därför som jag vet att går utan att veta hur man gör... Ska sätta mig in det där när det blir dags att lägga över den...


     

  • Nordss­on
    Äldre 27 Oct 14:02
    #5

    Vi har gjort vår på cybersite.se var enkel att jobba med och inte så dyr + eget domännamn

  • Cooral­a
    Äldre 12 Nov 20:06
    #6

    Eller så kan ni göra den hos www.varbrollopslista.se


    Det är gratis och man kan använda en massa verktyg, tex. önskelista osv osv.


    Kolla vår för inspiration :)


    www.varbrollopslista.se/cooralahjartamarkus


    Lycka till :)

  • theman­dys
    Äldre 14 Nov 15:37
    #7

    Har tyvärr inget bra tips på mallar ni kan avnända, då vi byggde vår hemsida själva. Men vill du ha inspiration får du gärna titta in på themandys.com/ ;)

  • skrutt­isOmuf­fis
    Äldre 13 Jan 11:40
    #8

    Vi gjorde precis som Fröken T (efter hennes tips i annan tråd) och köpte domännamn från Loopia.
    Min sambo är utvecklare och han har kommit en bit i byggandet. Jag tycker det är läckrare med eget domännamn och en skräddarsydd sida.... Men jag måste erkänna att jag snott lite inspiration till själva upplägget på sidan av themandys

    Just nu håller min prins på att göra en interaktiv önskelista jippie!

Svar på tråden Hur gör jag en hemsida för bröllop?