• Emblas Mamma

    Är transporten från kyrkan en hemlighet? :)

    Vi ska åka häst & vagn,


    och allt ser så romantiskt ut!


    Kommer ni hålla hemligt för alla om vad ni ska åka med efter vigseln eller kommer ni berätta?


    Jag har såklart berättat för mamma/svärmor och mormor..


    kan verkligen inte hålla mig, det bubblar av lycka! Vill bara berätta för alla, men jag antar att jag måste hålla mig tyst för en gångs skull!


    eller?


     


    Berättar man eller inte? Vad gör ni? :)

  • Svar på tråden Är transporten från kyrkan en hemlighet? :)
  • Niini

    Blir ju en kul överraskning om ni håller det hemligt :) Vi har inte bestämt hur vi ska åka från kyrkan men troligenblir det hemligt.

  • Emblas Mamma

    tack för ditt svar!


    åååh vi ska försöka hålla det hemligt :) Kan bara inte låta bli att säga det till mina närmaste.


    men kan knappt hålla mig från att vilja berätta för alla hur fantastiskt det kommer bli :)


    men jag ska tygla mig :P

  • Niini
    Emblas Mamma skrev 2010-10-13 12:22:51 följande:
    tack för ditt svar! åååh vi ska försöka hålla det hemligt :) Kan bara inte låta bli att säga det till mina närmaste. men kan knappt hålla mig från att vilja berätta för alla hur fantastiskt det kommer bli :) men jag ska tygla mig :P
    Förstår d :) Skulle själv vara rätt frestad på häst o vagn men sambon är inte lika övetygad o dessutom vet man aldrig med vädret i maj o sen skulle det ta about 4 timmar att ta oss fgrån kyrkan till festlokalen :P
  • Semlorna

    Vi ska åka MC om vi kan ordna det och kommeri så fall hålla det hemligt för alla utom mina föräldrar som då får ordna med detaljerna. Vill se gästernas miner när vi kommer åkandes, haha.

  • Emblas Mamma
    Niini skrev 2010-10-13 12:28:20 följande:
    Förstår d :) Skulle själv vara rätt frestad på häst o vagn men sambon är inte lika övetygad o dessutom vet man aldrig med vädret i maj o sen skulle det ta about 4 timmar att ta oss fgrån kyrkan till festlokalen :P
    4 timmar är lite väl mycket ;)

    Jag var med osäker på häst & vagn först, men såg att denna var ett riktigt proffs och kunde fälla upp en suflett över hela vagnen som hörde till ifall man ville, det såg ut som en askungenvagn och hemskt vackert :) Våran resa kommer ta ca. 1 timme , hoppas gästerna är förstående :)


     


     


    Niini skrev 2010-10-13 12:28:20 följande:
    Förstår d :) Skulle själv vara rätt frestad på häst o vagn men sambon är inte lika övetygad o dessutom vet man aldrig med vädret i maj o sen skulle det ta about 4 timmar att ta oss fgrån kyrkan till festlokalen :P
    4 timmar är lite väl mycket ;)

    Jag var med osäker på häst & vagn först, men såg att denna var ett riktigt proffs och kunde fälla upp en suflett över hela vagnen som hörde till ifall man ville, det såg ut som en askungenvagn och hemskt vackert :) Våran resa kommer ta ca. 1 timme , hoppas gästerna är förstående :)


     


     


    Semlorna skrev 2010-10-13 12:33:44 följande:
    Vi ska åka MC om vi kan ordna det och kommeri så fall hålla det hemligt för alla utom mina föräldrar som då får ordna med detaljerna. Vill se gästernas miner när vi kommer åkandes, haha.
    Häftigt!

    Jag tyker det är roligt med lite annorlunda faktiskt :)


    Såg att några hade cyklat på tandemcykel och det tyckte jag såg oerhört romantiskt ut:) fast såklart lättare om man har kort klänning då ;)

  • Semlorna

    Haha, häftigt lär det nog bli. Vi är inte så romantiska av oss så vi vill ha något lite roligare än en bil och sambon fastnade för mc. Ett par roliga leggings så jag kan dra upp klänningen och en frisyr som klarar hjälm så ska det fungera :)

  • Emblas Mamma
    Semlorna skrev 2010-10-13 13:15:51 följande:
    Haha, häftigt lär det nog bli. Vi är inte så romantiska av oss så vi vill ha något lite roligare än en bil och sambon fastnade för mc. Ett par roliga leggings så jag kan dra upp klänningen och en frisyr som klarar hjälm så ska det fungera :)
    jättetufft!

    När sk ni gifta er?? Du måste ju lägga upp bilder så vi får se sen :)

  • Mariabridetobe

     Överraskningen är lite kul tycker jag.. När svägerskan gifte sig så hade de 2 fordon och båda var hemliga (förutom oss delaktiga) för gästerna.. De lämnade kyrkan i en fin gammal bil och ankom till festen i Helikopter!!! Snacka om att folk blev häpna... Vi ska nog åka kyrkbåt från kyrkan till festen...

  • Semlorna

     


    Emblas Mamma skrev 2010-10-13 13:28:39 följande:
    jättetufft! När sk ni gifta er?? Du måste ju lägga upp bilder så vi får se sen :)

    I juni nästa år så förhoppningsvis är vädret med oss (och jag har en genomskinlig regnrock med vita rosor som jag kan ha över). Har ett par rosa-röda pjamasbyxor som påminner om leggings som vore roligt att ha under klänningen. Får se om jag kan övertala två mc-ägare först bara men det är nog inga problem där. Vore onekligen annorlunda :)

  • Emblas Mamma
    Mariabridetobe skrev 2010-10-13 13:44:02 följande:
     Överraskningen är lite kul tycker jag.. När svägerskan gifte sig så hade de 2 fordon och båda var hemliga (förutom oss delaktiga) för gästerna.. De lämnade kyrkan i en fin gammal bil och ankom till festen i Helikopter!!! Snacka om att folk blev häpna... Vi ska nog åka kyrkbåt från kyrkan till festen...
    Men herregud vad ballt :D

    Helikopter??? Vad betalade dom för det? Det tycker jag var ganska spännande faktiskt! Vilken entre det måste blivit ;)


     


     


    Mariabridetobe skrev 2010-10-13 13:44:02 följande:
     Överraskningen är lite kul tycker jag.. När svägerskan gifte sig så hade de 2 fordon och båda var hemliga (förutom oss delaktiga) för gästerna.. De lämnade kyrkan i en fin gammal bil och ankom till festen i Helikopter!!! Snacka om att folk blev häpna... Vi ska nog åka kyrkbåt från kyrkan till festen...
    Men herregud vad ballt :D

    Helikopter??? Vad betalade dom för det? Det tycker jag var ganska spännande faktiskt! Vilken entre det måste blivit ;)


     


     


    Semlorna skrev 2010-10-13 14:51:13 följande:
      I juni nästa år så förhoppningsvis är vädret med oss (och jag har en genomskinlig regnrock med vita rosor som jag kan ha över). Har ett par rosa-röda pjamasbyxor som påminner om leggings som vore roligt att ha under klänningen. Får se om jag kan övertala två mc-ägare först bara men det är nog inga problem där. Vore onekligen annorlunda :)
    Är säker på att det blir jättetufft i allafall!!

    Lycka till med allt och hoppas det går vägen som ni vill :)

  • Triton77

    Vi ska rida iväg efter vigslen på varsin Shirehäst. Detta kommer vi att hålla hemligt för så gott som alla. Tärnan kommer att få veta då hon ska vara med mig och prova klänningar.....måste ju hitta någon som det går att rida i!

  • Emblas Mamma
    Triton77 skrev 2010-10-13 21:42:25 följande:
    Vi ska rida iväg efter vigslen på varsin Shirehäst. Detta kommer vi att hålla hemligt för så gott som alla. Tärnan kommer att få veta då hon ska vara med mig och prova klänningar.....måste ju hitta någon som det går att rida i!
    Jag ville med rida ett tag!

    Hade varit jättemysigt faktist, lycka till!! :)

  • 1700tal

    Rida hade varit jättemysigt men min blivande är inte van vid hästar. Övervägde islandshästar med motiveringen att de åtminstone var mindre i storlek!

    Helikopter låter smått livsfarligt men åh vilken effekt det måste ha på gästerna!! Skulle dock aaaaldrig min höjdrädde sambo gå med på...

    På slottet där vi har tänkt att ha festen på finns både häst och vagn samt en gammal veteranångbåt. Skulle hemskt gärna åka båten, faktiskt. Häst och vagn är romantiskt och så men eftersom jag är uppvuxen med hästar känns det inte så speciellt. Inte jämfört med båten åtminstone, i mina ögen.

  • 1700tal

    Glömde ju skriva om det skulle va hemligt eller inte, det var ju frågan..

    Hade faktiskt inte tänkt tanken att hålla en sån grej hemlig men efter att ha läst alla era inlägg - varför inte?? Riktigt kul ju. Om vi gör båtfärden som vi vill, då anländer vi på slottbryggan där brudskålen sker. Det vore ju väldigt speciellt och eftersom vi ju förlovade oss på slottsbryggan på ett annat slott och det vet de flesta.

  • Mörk Ängel

    Jag hade en tanke om att jag skulle ta med min egen islandshäst och rida på henne och att mannen då får leda henne. Så att hon får vara med på ett bröllopsfoto. Men vi gifter oss inte så nära hemma. Jag har inte riktigt gett upp idén än... måste fundera på saken och se om det går att lösa med övernattning för henne.


    1700-tal: Jag håller med dig på sätt och vis om att det inte är så speciellt om man är uppväxt med hästar. Det är därför jag bara vill ha med min egen, för hon är familjemedlem.


     


     

  • Mariabridetobe

    Emblas mamma: Jag tror de betalade 1500 eller nåt men då var det kompis pris då brudgummen kände killen som hade helikoptern. Men det var en grym entré då ingen anade detta!!! När värdparet sa att BP var på väg, tittade alla mot infarten men helt plötsligt kom en helikopter och landade på åkern strax intill =)

  • Emblas Mamma
    Mariabridetobe skrev 2010-10-17 14:35:42 följande:
    Emblas mamma: Jag tror de betalade 1500 eller nåt men då var det kompis pris då brudgummen kände killen som hade helikoptern. Men det var en grym entré då ingen anade detta!!! När värdparet sa att BP var på väg, tittade alla mot infarten men helt plötsligt kom en helikopter och landade på åkern strax intill =)
    Hade vi inte bokat den mest fantastiska och vackra vagn med hästar och två stycken välklädda människor som kör, så skulle jag med vilja ha en helikopter ;)

    kan ju knappast bli värre än de 5000 vi betalar :)

Svar på tråden Är transporten från kyrkan en hemlighet? :)