• Emmilie87

Är kl.11 för tidigt??

Har beställt tid för sminkning på min stora dag. Fick en tid kl.11. Vigseln är inte förrän 16. Nu i efterhand har jag börjat fundera på om kl.11 är för tidigt? Jag måste ju ha fixat frisyren innan dess.

Nån som har erfarenhet?

• Svar på tråden Är kl.11 för tidigt??
  • Karamellen

Lägger tråden i favoriterna, jag har liknande funderingar... Har inte bokat smink eller hår ännu men jag undrar också när på dagen är bäst att göra det? Vi gifter oss kl 15... Man vill ju inte att det ska kännas stressigt heller

• Emmilie87

Nä precis, samtidigt som man inte vill sminka allt förtidigt i fall att det blir "förstört" innan vigseln. Ett i-lands dilemma :P

Hoppas att nån har nåt tips :D

• Semlorna

Ska ni ta bilder innan vigseln? För i så fall är det bra att ha tid mellan sminkning/hår och vigseln så det inte blir stressigt.

• Emmilie87

Nej min syster ska ta foton och det blir kanske precis innan vigseln eller efter.

• pyrro

Jg skulle tycka att det var för tidigt, jag vill inte sitta klar för tidigt och måsta håll det fint så länge. Jag åkte direkt från hår/smink till fotot som var 1 timme innan vigseln.

• Katlah

Jag fixade mej vid 11-12tiden till vigseln som borjade kl 16 och fotograferingen var efter.
    Det beror ju pa vart man gar men mitt smink satt till 03 pa natten. Bara lappglans jag behovde lagga pa. Ga till nan som anvander ID Bare minerals. Det anvander jag privat ockisa o det sitter en hel dag och ser jattefrascht ut.

• Ezna

Vi gifte oss kl 15 och började med håret kl 8 som blev klart strax före kl 12!! =O
    Men jag har jättemkt och tjockt hår..
    Hur som helst så gick jag till sminket kl 12! Det höll till vi gick hem kl 05!! 

• mattiasFästmö

det enda jag tänker på är ju att du måste ju börja fixa håret senast 8 då, och det skulle iallafall för mig vara lite väl tidigt, man vill ju duscha och äta frukost först, och man ska ju orka hela dagen sen också jag ska vara hos frisören 9.30 och jag gifter mig också 16.00

• Sammet

hellre tidigt än sent. får du tid, kan du juster små detaljerna, ta ett glas champange, och mingla, varför inte ta lite bilder...enjoy

Svar på tråden Är kl.11 för tidigt??