• hoodilady

Vad hade ni för Meny? Vad ska ni ha? help pls!

Vi ska ha en egen kock i herrgården vi ska vara i. Kocken har 4 olika färdigsatta menyer (www.ludvigsberg.se/hogtid.html), men ingen passar oss då vi inte äter fisk och jag tål inte citrusfrukter.

Nu tycker kocken vi ska komma med egna önskemål på en 2 rätters. Men hjälp! Vad vill man äta på ett bröllop?

Snälla tipsa om vad ni åt eller ska äta!

• Svar på tråden Vad hade ni för Meny? Vad ska ni ha? help pls!
  • Semlorna

Kan ni inte blanda från de olika menyerna då?

• mattiasFästmö

vi kommer ha buffé och vår meny ser ut såhär: potatisgratäng, sesammarinerade kycklingspett, kryddiga champinjoner, cajunsotad lax, aioli, hjortron créme, Melonsallad med fetaost och mynta, foccacia, örtsmör, blandad grönsallad och
    pastramikryddad fläskytterfilé. Då kanske det ska sägas att jag inte heller gillar fisk, eller svamp. men iof är det ju lättare med buffé då, eftersom jag helt enkelt inte behöver ta det, men våra gäster samt min m2b kan frossa i det bäst han vill. Måste ni välja någon av just dom menyerna då? kan ni inte göra något eget?

• hoodilady

va gott, buffén lät italiensk.

Vi ska iaf ha sittning 2 rätters plus tårta. Men det lutar nog åt Hjort eller oxfilé till huvudrätt och ev en risotto till förrätt.

• mmaddee

Vi kommer att ha skånskt smörgåsbord. varhe kuvert kostar ca 500 ex dryck

• hoodilady

Oj, va häftigt. vad är det för särskilt med just skånskt smörgåsbord?

• ClaraH

Jag ska göra västerbottenpaj med kräft- och räkröra, reducerad hallonbalsamico och rosenbröd (iform av ett hjärta). Till varmrätt blir det varmrättsbuffé med inkokt lax och sauce vert och dubbelmarinerad oxfilé med pot.grat. och sallad.

• Emblas Mamma

Finns det ingen sida man kan kolla på med förslag på bröllopsmiddag? :)

Vi hade ett förslag på;

skuren kotlettrad, potatis, champinjonsås & lite grönsaker ev. blomkål & broccoli. eller morötter..

Sallad till det & något gott nybakt bröd.

• Sivalinga

Vi har just bestämt oss för...

Förrätt: Tunnbrödkog fylld med räkor och sallad. Alt. till räkor är svampfyllning

Huvudrätt: Fläskfile  DE’LUX (fylld med ädelost och rökt renstek) serveras med potatisgratäng, rödvinsås och sallad.

Många cateringfirmor har olika alternativ på fest/bröllopsmiddagar. Surfa runt sök inspiration. Men vi har utgått ifrån vad vi gillar :P

Lycka till!

• hoodilady

Tack för hjälpen! Mums va gott det lät med Fläskfilé Delux! :)

Tack för tipsen!!

• DALAnna

Vi kommer att ha:

Förrätt: (Annorlunda) Räkcocktail m 86% choklad (mkt godare än vad man kan tro)

Varmrätt: Fläskfilé med grön sparris sås å nån sorts potatis

Sen blir det tårta som efterrätt

Svar på tråden Vad hade ni för Meny? Vad ska ni ha? help pls!