• tyralainen

Tips på inbjudningskort?

Ska gifta oss i maj nästa år och har börjat fundera på hur inbjudningskorten ska se ut.
    Är det någon av er som gjort detta själva och skulle vilja dela med er hur de blev?

• Svar på tråden Tips på inbjudningskort?
  • NorthernTrekker

Hallå!

Vi har precis bestämt oss vilket inbjudningskort som vi ska välja! Och vi gjorde många olika varianter innan vi visste vilken som var den rätta för just oss! Jag har en bild på inbjudningskorten i mitt galleri om du vill se, och - behöver du hjälp & tips på att hitta lite bilder osv. så hör bara av dig!

Vi valde ett stående kort, cirka 100 x 200 med färgerna turkos + mörk champagne. Förresten, googla lite på "wedding invitations" och "cards" så får du lite inspiration till hur de kan se ut! 

Lycka till!

• Mariabridetobe

Vi har testat oss fram och kommer göra ett kort i vitt m olivgrönt sidenband och vårt monogram på (15¤15 cm) Och vigselprogram och festprogram kommer gå i samma stil fast i halvt A4. (har inge bilder än) Men det finns mycket inspiration här på bröllopstorget/galleri/trycksaker!! LYcka till  

• hoodilady

Googla invitation+(det temat ni ska ha)

Tex Invitation+retro eller invitation+green eller invitation+Gustavian (gustavianska tiden, passar i slottsmiljö!)

Överarbeta det inte, blir alltid snyggast om man satsar på ett bra papper och använder enkla typsnitt variarat med tex era namn i ett script typsnitt.

Lycka till

• S2011

gjorde egna vita i A6-format, 170 gr vitt papper.

dubbel botten som gör att man kan ha informationskort i inbjudan utan att den blir "kletig" av all info och man slipper ha ett annat papper på sidan om (jag tycker inte att det är så snyggt). på framsidan gjorde jag en glitterram i vilken jag skrev våra namn.

bilder på våra inbjudningskort finns i mitt galleri: http://www.brollopstorget.se/hem/s2011/galleri.php

• DALAnna

jag gör mina egna...'
    å eftersom jag är både pysslig å uttråkad på å göra fler av samma sort. så ser alla kort olika ut men har samma färgtema. (rött/vitt/silver)
    Alla gäster får ett varsitt specialdesignat kort just för dem!

Svar på tråden Tips på inbjudningskort?