Någon som planerar att gifta sig / har gift sig i Ulvö kapell utanför Örnsköldsvik?
Hej!
Jag efterlyser lite tips från Er alla som har gift sig / planerar att gifta sig i Ulvö Kapell utanför Örnsköldsvik. Jag och min sambo har nämligen stött på lite problem med att få tag i en präst + kantor som kan ställa upp och hålla i vigseln!
Av vad jag förstår så har Ulvö kapell tagits ur kyrkligt bruk från och med sommaren 2010, vilket innebär att Nätra Församling, som man skall kontakta för präst och kantor, inte prioriterar att hålla vigslar där. De önskar helst att man ska lägga vigseln i samband med att de har en ordinarie gudstjänst i Ulvö kyrka, det vill säga en söndag. :-S Och gärna inte i kapellet, då orgeln verkar vara i sämsta laget. Så vi har fått rådet att flytta vårt bröllop till en annan dag, en annan helg och en annan kyrka!
Har Ni som gift Er nu under sommaren några tips? Några namn på en präst där uppe som kan tänka sig ställa upp? Kantor? Jag blev lite paff att få ett sådan svar... och - byta datum för bröllopet går inte nu!
//NorthernTrekker