• MarkusOAnna

Vilka låtar ska ni ha till vigseln?

Vi har lite låtar som vi funderat på men vet inte om dom kommer passa så bra i kyrkan.
    Min blivande älskar tex Bruce Springsteen, Bob Dylan, U2 osv men vet ej om det passar så bra i kyrkan?   

• Svar på tråden Vilka låtar ska ni ha till vigseln?
  • themandys

Hej!

Vi har ett gäng olika sånger som vi väljer mellan till cermonin, men kommer nog bara att spela två av dem.

Ben E King - Stand by me

Bryan Adams - Everything I do, I do it for you

The Turtles - So happy together

Marvin Gaye Tammi Terrell - Ain’t No Mountain High Enough

The Temptations - My girl

Jack Johnson - Better together

The Monkees - Im a believer

Barry White - Youre the first, my last, my everything

De är väldigt olika, men vi älskar alla på olika vis ;) Vi kommer inte att ha en kyrklig vigsel, men jag tycker nog att man kan spela det mesta även i kyrkan, med vissa begränsningar så klart..

• danicalifornia

vi ska ha  "utan dina andetag" med kent och "underbart" av kalle moureus(fel stavat)!

• tilamao

Som "solosånger" ska vi ha

Aerosmith - I Don't Want To Miss A Thing

Fantastic Four - Jag Är Din Nu

• mattiasFästmö

vi ska ha som solo sång lars winnerbäck - för dig, och sen ska vi gå in till allan edwalls kärleksvisan och gå ut till evert taube - min älskling

• Loppansson

det är inte helt 100 än, men förmodligen så har vi kärleken förde oss samman med Ulf lundell och the power of love med frankie goes to hollywood som solosånger i kyrkan, sen så går vi nog ut till more then a feeling med Boston... men det kan som sagt ändras :)

• Mimini

Vi ska ha
    Kent - Utan dina andetag
    och så ska vi ha
    Erik Linder - Inga kan älska som vi
    =)

• Lillskoj

Vi gick in till "Sommarsång" av Wilhelm Peterson-Berger
    Solo 1: Annies song - John Denver
    Solo 2: Grow old with you - Adam Sandler (från Wedding singer)
    Gick ut till "Trumpet voluntary" av Jeremiah Clarke

• MariaHåkanOktober2010

Vi hade bla U2s - One och Stings - Fields of gold med Michael Abrahamsson på vårt bröllop.
    Superduper fint.

">

">

• Mariabridetobe

Vi ska ha: För alltid - Sara Löfgren, From this moment - Shania Twain och Underbart (fiolspel) - Kalle Moraeus. Och funderar på I´m gonna be (500 miles) - Proclaimers eller Här kommer alla känslorna på en och samma gång - Per Gessle som utgångsmusik. Ingångs musik vet vi inte än!!!

• Mariabridetobe

MarkusOAnna skrev 2010-10-11 08:44:45 följande:
    Vi har lite låtar som vi funderat på men vet inte om dom kommer passa så bra i kyrkan.Min blivande älskar tex Bruce Springsteen, Bob Dylan, U2 osv men vet ej om det passar så bra i kyrkan?   

Min Sambo älskar den musiken oxå, men han tyckte inte det passade i kyrkan, men det kommer spelas massor av Bruce och U2 på festen, ev till och med som Första dans... Men jag tror det skulle funka fint i kyrkan, ni ska ha musik som känns rätt för er. Lycka till

• Hoppe

Lillskoj skrev 2010-10-11 15:38:37 följande:
    Vi gick in till "Sommarsång" av Wilhelm Peterson-BergerSolo 1: Annies song - John DenverSolo 2: Grow old with you - Adam Sandler (från Wedding singer)Gick ut till "Trumpet voluntary" av Jeremiah Clarke

Ååå "Grow old with you" är såå gullig! Bra val! :) 

• Silvernatt

Pachelbels Kanon i d-dur får det bli på inmarschen i kyrkan, så mycket är spikat.

Och bröllopsvalsen till Etta James underbara "At Last". Måste bara lära mig graciös wienerwals först. ;)

• Sofaja

Pachelbels Kanon i d-dur till ingångsmusik är planen och sedan Solo 1: Utan dina andetag (Kent) Solo 2: Du är allt (Sonja Aldén) Utgångsmusik vet vi inte alls ännu.

Fröslag någon?

• impegno di nozze

Vi har inget spikat. Men jag skulle vilja ha Canon i D som ingångsmusik. Men funderar också på någon av dessa som utgångsmusik. Kan kanske vara tips för någon med. Båda låtar är mycket vackra!

Ode to joy

">

Hymne

">

Andra låtar i kyrkan som jag skulle vilja ha är:

Härlig är jorden

Stilla ro och nära

Om du lämnade mig nu

Ave Maria

• Hanna och Petter

Måste bara rekomendera Amazed med Lonestar. Sååå vacker!!! Å har konstigt nog inte sett en enda person på BT som nämnt den.

• Triton77

Vi funderara på att ha Erik Grövalls - Higher och Right here waiting- rRchard Marx(min sambo jobbar 25 mil ifrån mig och är borta mycket på veckorna och så kommer han att åka till Afganistan 4 månader efter vigslen)

• Margris

Vi ska ha Utan dina andetag och Fields of gold.

Som utmarsch vill vi skoja till det lite och om det går så blir det Love is only a feeling med The Darkness :)

Inmarsch har vi inte hittat än men det blir nåt klassiskt skulle jag tro.

• jojsan80

Vi ska ha forrest gump suite som ingångsmusik ( pianostycke)

solosånger med piano:
    för kärlekens skull med Ted gärdestad, kärleksvisan med Sarah dawn finer.

Solosång med gitarr: var du än går, Nicklas strömstedt

Utgång: keith urban, somebody like you

• Iseika
    MarkusOAnna skrev 2010-10-11 08:44:45 följande:
    Vi har lite låtar som vi funderat på men vet inte om dom kommer passa så bra i kyrkan.Min blivande älskar tex Bruce Springsteen, Bob Dylan, U2 osv men vet ej om det passar så bra i kyrkan?   

Jag rekommenderar Springsteens "If I should fall behind"

">

Den är riktigt vacker!

• Emmilie87

jojsan80 skrev 2010-10-31 06:16:17 följande:
    Vi ska ha forrest gump suite som ingångsmusik ( pianostycke)solosånger med piano: för kärlekens skull med Ted gärdestad, kärleksvisan med Sarah dawn finer.Solosång med gitarr: var du än går, Nicklas strömstedtUtgång: keith urban, somebody like you

Vi ska också gå in till Forrest Gump :D Den är så vacker! Ryser i hela kroppen när jag hör den :)

Svar på tråden Vilka låtar ska ni ha till vigseln?