• Emblas Mamma
    Äldre 10 Oct 18:40
    2675 visningar
    7 svar
    7
    2675

    Har ni åkt häst & vagn och vad betalade ni?

    Hej!
    JAg har hittat en UNDERBAR sida med häst och vagn! Känns riktigt lyxigt och dom finns bara 5 mil från där vi bor :D

    Undrar vad ni betalat för häst & vagn eller vad ni tror man får betala?
    Vad jag förstår så hänger det lite på hur långt man ska åka, om man ska bli skjutsad både till och från kyrkan och hur länge dom behöver vänta där.

    Vi kommer bara bli skjutsade från kyrkan i så fall, och sen får vi se hur långt vi kan åka beroende på kostnaden.. Har mailat dom nu men är ändå otroligt nyfiken på priser..

    Vad har ni betalat / kommer betala?

  • Svar på tråden Har ni åkt häst & vagn och vad betalade ni?
  • Emblas Mamma
    Äldre 10 Oct 20:38
    #1

    *puffar lite*


    är så nyfiken.. :)

  • Emblas Mamma
    Äldre 10 Oct 23:10
    #2

    Nu har jag fått svar,


    5000 kr kostar det! Men jag tror vi kommer satsa på det. är så sjukt fint :)


    dom kommer köra oss 1 mil för det priset och vi får champanje och dricka till vår lilla brudnäbb ifall hon följer med:) Skönt att veta att dom har suflett över vagnen att ta till ifall det är dåligt väder också..


     


    här är sidan ifall någon mer är sugen som bor i närheten:)


     


    www.brollopskorning.se/

  • Moster Stina
    Äldre 11 Oct 07:38
    #3

    Tack för tipset. Ååååvad fina ni kommer att bli! Lyllos!

  • Emblas Mamma
    Äldre 11 Oct 07:58
    #4

    Bor ni med i närheten så ni kan åka där? :)


    Ja, jag är superglad!! Jag är inte världens rikaste men nu har jag minsann något att spara för :D


    Annar borde det finnas billigare alternativ med vanlig häst & vagn :) :)

  • MG11
    Äldre 11 Oct 20:04
    #5

    vi har pratat om att åka häst och vagn på vårat bröllop men det är ju på öland så det blir säkert dyrt att ta hela ekipaget dit..?
    samtidigt så vill vi bara åka en liten runda efter vigseln inget stort el så utan bara åka en liten runda..
    kanske ska maila ändå och kolla vad priset blir och om det är värt det för det lilla..

  • Emblas Mamma
    Äldre 11 Oct 20:09
    #6
    MG11 skrev 2010-10-11 20:04:17 följande:
    vi har pratat om att åka häst och vagn på vårat bröllop men det är ju på öland så det blir säkert dyrt att ta hela ekipaget dit..?samtidigt så vill vi bara åka en liten runda efter vigseln inget stort el så utan bara åka en liten runda..kanske ska maila ändå och kolla vad priset blir och om det är värt det för det lilla..
    Ni kan ju alltid kolla,

    men det borde finnas fler liknande där ni bor? Kan ni inte googla lite på häst&vagn och se vad ni får upp?


    Själv tycker jag det är helt otroligt att det finns något sånt här ute i obygden där jag bor :)


    Det borde finnas liknande hos er, men annars kan ni höra med vem som helst som har arbetshästar eller liknande? Behöver ju inte vara ett jättefint åk, utan en vanlig och ganska fin vagn ändå :)


    Finns det hästar omkring där ni bor?

  • MG11
    Äldre 14 Oct 21:59
    #7

    Vi har hittat något som heter Böda hästtaxi men vi får inte tag i någon där och sen hittade vi något som hette slottsturer o där får vi inte tag i någon heller men vi ger inte upp..

Svar på tråden Har ni åkt häst & vagn och vad betalade ni?