Lip Finity funkar tyvärr inte alls på mig! Trodde jag hittat det utimata läppglanset med färg som sitter men icke funkade det för mig tyvärr.
Bara smular av sig och lossnar liksom, inte alls snyggt med massa smul på läpparna och fruktansvärt torrt och obehagligt. Smular även med glanset på. Så man får nog prova sig fram, allt funkar inte på alla, för mig var det pengarna i sjön och glanset i soptunnan.
Jag änväder nu MakeupStores läppstift, de matta, de sitter bäst. Och MÅNGA färger att välja mellan för att hitta en bra nyans. Rekommenderar! Just nu använder jag färgen ALARM till vardags men den är mer korallröd så jag ska byta till en mer djup röd nyans till bröllopet. Röda skor, röda naglar o läppar o kanske röda rosor med...
Som även många andra skriver är grunden A och O. Underlag, puder och läpppenna är viktigt för att få det att sitta bra och även hindra att det "rinner" ut.
Läppstift djungeln är inte lätt, idag köpte jag ett nytt läppstift från Lumene (!) i perfekt röd nyans (nr125) som jag håller på och testar, hittills verkar det bra, men oljig salladsdressing fick det att släppa en del, men vilket läppstift gör inte det? Men jag är mkt positivt överaskad över hur lätt färgen gled på, att det är matt utan att kännas torrt och verkar sitta bra tack vare sitt rika pigment. Men än är det inte färdig utvärderat... hehe