• cindy2

    Fyra äldre ungdomsbarn

    Har bestämt datum till i maj-11 för bröllop, men funderar på hur vi ska gå in i kyrkan. Vi har 4 st barn, 24.22.20 och 12 år gamla, alla är gemensamma barn. Den yngsta är en tjej resten killar. Nån som har en ide hur vi ska gå.

  • Svar på tråden Fyra äldre ungdomsbarn
  • ClaraH

    De är ju för gamla att vara brudnäbbar, så killarna är ju i så fall marsalkar och thejen tärna. Kan inte hon och yngsta eller äldsta sonen gå efter er och de andra sönerna direkt efter dem?

    Vi har inga gemensamma barn, men tillsammans, vi gör så att min dotter som också är yngst (17 år) är tärna. Sen har vi funderingar på att grabbarna kanske kan stå där framme redan när vi kommer (borgerlig vigsel). eller också sitta med de andra gästerna. De var inte särskilt intresserade av att vara med i brudföljet, och jag tycker alla eller ingen för vår del.

  • delfin78

    Hej cindy2¨
    ska du o din blivande gå in tillsammans?
    om ni ska det så kan barnen antingen stå där framme och vänta på er.

    Om du ska gå in med din pappa så kan kanske grabbarba  stå där framme med deras pappa och er dotter gå in innan dig.

    eller varför inte göra det annorlunda: tänk dig att dörrarna öppnas till gången och där står din blivande och  er dotter hämtar pappa och går in med honom.
    sedan står era tre grabbar  (delar upp gången i 3 delar), den äldsta hämtar dig för att sedan lämna över dig till den mellesta och sedan tar den yngsta över den sista biten fram din din blivnade :)
    annorlunda, gulligt tycker jag.

  • ClaraH

     


    ClaraH skrev 2010-10-09 15:37:04 följande:
    De är ju för gamla att vara brudnäbbar, så killarna är ju i så fall marsalkar och thejen tärna. Kan inte hon och yngsta eller äldsta sonen gå efter er och de andra sönerna direkt efter dem? Vi har inga gemensamma barn, men tillsammans, vi gör så att min dotter som också är yngst (17 år) är tärna. Sen har vi funderingar på att grabbarna kanske kan stå där framme redan när vi kommer (borgerlig vigsel). eller också sitta med de andra gästerna. De var inte särskilt intresserade av att vara med i brudföljet, och jag tycker alla eller ingen för vår del.

    Jag fick tydligen inte med att tillsammans har vi 6 barn ihop, en tjej och 5 grabbar då 18-31 år.

Svar på tråden Fyra äldre ungdomsbarn