• moonlightgirl

    vilka färger passar??

    Hej hej

    Jag undrar nu vilka färger kan passa att ha i vårat färgtema??
    Jag vill ha en klänning med rött i och vill därför ha med rött i färgtemat. Vilka fler färger skulle kunna bli snyggt ihop med rött??

    Alla tips mottages tacksamt.

  • Svar på tråden vilka färger passar??
  • desssiree

    Rött - mörk grönt - vitt, Rött - svart - vitt är de färger jag funderar på att ha som tema :) 

  • mattiasFästmö

    vi kommer ha temat vinröda rosor och murgröna och sen vitt såklart också.


  • MBLL

    Vi har just mörkt rött som tema och har valt att ha det tillsammans med vitt och svart. Stilrent och snyggt tycker jag=) Men ändå fint liksom...

  • Avellana

    När är det? Jag funderar själv på orange och rött. Men det är ju lite höstigt.. Annars är det ju smidigt med grönt eller silver. Finns ju mycket gröna växter och silvriga grejer borde man ju lätt kunna shoppa billigt efter jul och nyår..

  • Mariabridetobe

    Vi har samma fråga.. Vill ha rött men hittar inget som passar till utan att det blir juligt (då vi gifter oss i maj) Kan man ha rött - orangt i maj? Annars funderar vi på mossgrönt och vitt, men kan man ha bukett med röda rosor då??(och röda skor??)  Har fastnat helt i detta med färger...

  • Avellana

     


    Mariabridetobe skrev 2010-10-05 14:45:06 följande:
    Vi har samma fråga.. Vill ha rött men hittar inget som passar till utan att det blir juligt (då vi gifter oss i maj) Kan man ha rött - orangt i maj? Annars funderar vi på mossgrönt och vitt, men kan man ha bukett med röda rosor då??(och röda skor??)  Har fastnat helt i detta med färger...

    Ja jag tycker man kan det iallafall   Oftast så är det ju mycket vitt också som tar bort att det blir lite "murrigt" och höstigt. Orange är snyggt tycker jag! Fräsch färg som syns! Men man kan väl även ha olika färger som du skriver med mosgrönt, vitt och ha röda rosor, det står ju itne skrivet i sten att man måste ha en färg och att inget annat får vara i någon annan färg

  • Mariabridetobe

    Ja vitt blir det mycket av då man oftast har vita dukar mm. och vi måste även kl stolarna som inte är så vackra. Jag ska köpa lite papper i olika färger och testa mig fram!! Jag tycker orange är en mysig färg som gör allt lite gladare..

  • moonlightgirl

     


    Avellana skrev 2010-10-05 09:11:22 följande:
    När är det? Jag funderar själv på orange och rött. Men det är ju lite höstigt.. Annars är det ju smidigt med grönt eller silver. Finns ju mycket gröna växter och silvriga grejer borde man ju lätt kunna shoppa billigt efter jul och nyår..

    Det är inte bokat helt hundra men det lutar åt i maj eller juni.

  • themandys

    Personligen älskar jag färger och tycker att det är roligt att bryta loss lite från det stilrena med ett färgsprakande tema :) Därför ser mina förslag ut såhär:


    rött och ljusblått


    rött och rosa


    rött och ljusgrönt


    rött, orange och gult


    rött och turkost


    rött och lila


    Allt beror ju såklart på vilken nyans på rött ni väljer. Mitt förslag är att googla på typ "wedding theme", "inspiration board" och liknande för att se hur andra har gjort. Det finns även några jättebra sidor med massvis av inspiration, www.oncewed.com/ greenweddingshoes.com/ stylemepretty.com/ m.fl. 


    Kika även in på vår hemsida om du vill se vilka färger vi valt themandys.com/ ;)


    Lycka till!

  • Knektarna

    Man kan brunt till vinrött/rött. Det är snyggt.


     


    (Jag har vinröda löpare till salu)

  • moonlightgirl

     


    Knektarna skrev 2010-10-11 21:03:32 följande:
    Man kan brunt till vinrött/rött. Det är snyggt.   (Jag har vinröda löpare till salu)

    Mmmm va bra, jag tycker att chokladbrunt och nougatbrunt är väldigt snyggt.

  • Vit snö

    Vi gifter oss i januari och har vitt (vanilj), silver och guld som tema, med inslag av rött!! Funderar, precis som du, att ha något rött inslag i klänningen. Våra blommor kommer också att vara röda... Lycka till!

  • Mariabridetobe

    Har äntligen fattat ett beslut Vi kommer ha vitt och olivgrönt i trycksaker och dukning, sen kommer alla blommor vara Röda och vita inkl mina läckra röda skor =) Känns skönt att veta hur man ska ha det!!!

    Tips: Har sett några som har Rött/vitt/rosa/guld ihop och det var läckert!!

  • Cuddly

    Vi kommer inte att ha rött, men jag kan tänka mig att rött skulle vara rätt fint tillsammans med guld, grönt och lite bruna inslag :)

Svar på tråden vilka färger passar??