Vit marsipan?
Hola!
En fråga angående vit marsipan. Kan man fixa det själv eller är det bara bagerier som gör det? Mamma ska göra tårtan och jag undrar om hon skulle kunna färga marsipanen själv vit?
Hola!
En fråga angående vit marsipan. Kan man fixa det själv eller är det bara bagerier som gör det? Mamma ska göra tårtan och jag undrar om hon skulle kunna färga marsipanen själv vit?
Med risk för att göra bort mig fullständigt, men jag tror att man använder något som heter "sugar paste" för vita tårtor.
Jag är inte heller någon expert, men marsipan blir aldrig helt vit utan närmast blekt beigegul. För att få tårtan kritvit kan man lägga sugarpaste ovanpå marsipanen, så var det på vår tårta.
Okidok!
Tack!
HAr sett att det finns någon slags färg på panduro att färga marsipan och karameller vita (eller svarta och andra färger). Men vet inte hur det vita fungerar. Har däremot själv använt mig av sugarpaste som blir jättebra.
om ni ska göra tårtan hemma är det enklast att lägga ett lager marsipan på tårtan och sen ett lager sugarpaste på eftersom SP är känsligare än marsipan plus att man får en väldigt slät och fin tårta...
Vart får man tag på sugarpaste då?
Det finns på panduro
Hejsan!
Vit marzipan kan man i bland få köpa hos sit närmsta bageri, eller så kan man även beställa från internet på adress www.tartdecor.se. Där finns även sugerpaste, men sätter du den så måste du sätta smörkräm mellan marizpan oxh fyllning annars är det risk för att den smälter.
Lycka till!
Låter kanon det här!