• torildsdotter

    9 juli 2011?

    Idag har vi bokat kyrka - vilken härlig känsla! 9 juli blev det. Någon annan som gifter sig då? Hur långt har ni kommit i planeringen? Hur tänker ni kring blommor - vilka är "i säsong"?

  • Svar på tråden 9 juli 2011?
  • JBEC

    Hej!

    Här har du en som kommer gifta sig då också :) Visst känns det skönt att ha bokat kyrka?
    Vi har också bokat festlokal, känns riktigt bra att kunna skapa bilder i huvudet.

    På blomfronten har jag inte kommit så långt utöver färgerna. Det lutar åt varma vita toner, fräscha gröna och ev lavendellila eller silver.
    Själv?

  • torildsdotter

    Ja, lite liknande här. Cremevitt och grönt/turkost/blått tror jag. Men har svårt att hitta förslag på blommor i den färgen. Turkosa blommor? Hm... Tips mottages gärna!

  • Zarah81

    Vi ska oxå gifta oss då :). Kyrkan, lokalen, fotografen och cateringfirman e bokad. Klänningen hänger oxå hemma så nu försöker vi hitta musiker eller trubadur.

    Det e väldigt skönt att ha de stora sakerna klara :).

    Blommor har jag inte funderat så mycket på än men jag e inne lite på blått, rött o vitt.

    Var ska ni gifta er? Vi ska gifta i Ysby kyrka utaför Laholm.

  • torildsdotter

    Vi gifter oss i Östra Ryds kyrka utanför Stockholm
    Klänning har jag hittat en på Tradera men nu börjat bli nervös över hur seriös säljaren egentligen är...så tror jag ska ge mig ut i butikerna också. Va skönt att ha klänningen klar!

  • Zarah81

    Jag köpte min på http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=969&GroupID=GROUP8&PageNum=1 på rean. Kolla där om det finns något som passar dig.

    Om du bor i sthlm så kolla deras butik o beställ sen på deras hemsida istället då kan du tjäna pengar. Den klänningen som jag köpte kostade 7500 i affären men på lilly .dk kostade den 1995 istället :). Däremot så kunde jag ju inte tsta den då närmsta butik som säljer den ligger 10 mil från mig så jag chansade o e jättenöjd.

  • JBEC

    Tror jag har några "snokare" i släkten här så jag säger bara att det blir i Norrbotten för oss :)

    När det gäller turkosablommor är det nog lite svårt. De tips jag kan komma på är antingen färgade rosor eller att du sätter in annat turkost i buketten som pärlor, band, fjädrar.
    Själv har jag hittat fina droppformade buketter men de är väldigt lika kronprinsessans bukett och det känns som att många kan göra den kopplingen.. Vill ju att det ska vara Min bukett, inte Viktorias ;)

  • Ronille

    Vi ska oxå gifta oss då!

    Vi har bokat kyrka, lokal o bestämt klänning ska bara beställa den oxå.
    Det blir i Veinge kyrka utanför Laholm. Festen blir på min sambos föräldrargård.

    Tror det blir röda rosor, men det är inte spikat än.

    Vi funderar på underhållning. Vad är bäst? Trubadur, band el dj?

  • Zarah81

     


    Ronille skrev 2010-10-04 10:26:47 följande:
    Vi ska oxå gifta oss då! Vi har bokat kyrka, lokal o bestämt klänning ska bara beställa den oxå.Det blir i Veinge kyrka utanför Laholm. Festen blir på min sambos föräldrargård. Tror det blir röda rosor, men det är inte spikat än. Vi funderar på underhållning. Vad är bäst? Trubadur, band el dj?

    Vad kul att ni oxå ska gifta er i Laholm. Vi ska gifta oss i Ysby kyrka o sen ha festen på bydgegården.

    Vi har bokat fotograf, cateringfirma och klänningen hänger här hemma :).

    Vi funderar oxå på underhållningen men vet inte riktigt vad vi ska ha.

  • torildsdotter

     


    Zarah81 skrev 2010-10-02 10:06:46 följande:
    Jag köpte min på www.lilly.dk/Default.aspx på rean. Kolla där om det finns något som passar dig.Om du bor i sthlm så kolla deras butik o beställ sen på deras hemsida istället då kan du tjäna pengar. Den klänningen som jag köpte kostade 7500 i affären men på lilly .dk kostade den 1995 istället :). Däremot så kunde jag ju inte tsta den då närmsta butik som säljer den ligger 10 mil från mig så jag chansade o e jättenöjd.

    Tack för tipsen ang klänning! Det var verkligen bra rea. Har dock bestämt mig för att satsa på Traderaklänningen då jag inte hittat någon annan som liknar den - får hoppas att jag inte får anledning att ångra mig.


     


    JBEC skrev 2010-10-02 12:02:19 följande:
    Tror jag har några "snokare" i släkten här så jag säger bara att det blir i Norrbotten för oss :)När det gäller turkosablommor är det nog lite svårt. De tips jag kan komma på är antingen färgade rosor eller att du sätter in annat turkost i buketten som pärlor, band, fjädrar.Själv har jag hittat fina droppformade buketter men de är väldigt lika kronprinsessans bukett och det känns som att många kan göra den kopplingen.. Vill ju att det ska vara Min bukett, inte Viktorias ;)

    Jo, det blir nog svårt med turkosa blommor. Får tänka om lite där. Kanske cremefärgade, latte eller nåt liknande. Det vore snyggt!


    Ronille skrev 2010-10-04 10:26:47 följande:
    Vi ska oxå gifta oss då! Vi har bokat kyrka, lokal o bestämt klänning ska bara beställa den oxå.Det blir i Veinge kyrka utanför Laholm. Festen blir på min sambos föräldrargård. Tror det blir röda rosor, men det är inte spikat än. Vi funderar på underhållning. Vad är bäst? Trubadur, band el dj?

    Jag tror att band blir roligast - det är vad vi kommer att satsa på. Hoppas bara inte att det blir alltför dyrt... Vad tror ni är rimligt att betala? 


    Zarah81 skrev 2010-10-02 10:06:46 följande:
    Jag köpte min på www.lilly.dk/Default.aspx på rean. Kolla där om det finns något som passar dig.Om du bor i sthlm så kolla deras butik o beställ sen på deras hemsida istället då kan du tjäna pengar. Den klänningen som jag köpte kostade 7500 i affären men på lilly .dk kostade den 1995 istället :). Däremot så kunde jag ju inte tsta den då närmsta butik som säljer den ligger 10 mil från mig så jag chansade o e jättenöjd.

    Tack för tipsen ang klänning! Det var verkligen bra rea. Har dock bestämt mig för att satsa på Traderaklänningen då jag inte hittat någon annan som liknar den - får hoppas att jag inte får anledning att ångra mig.


    JBEC skrev 2010-10-02 12:02:19 följande:
    Tror jag har några "snokare" i släkten här så jag säger bara att det blir i Norrbotten för oss :)När det gäller turkosablommor är det nog lite svårt. De tips jag kan komma på är antingen färgade rosor eller att du sätter in annat turkost i buketten som pärlor, band, fjädrar.Själv har jag hittat fina droppformade buketter men de är väldigt lika kronprinsessans bukett och det känns som att många kan göra den kopplingen.. Vill ju att det ska vara Min bukett, inte Viktorias ;)

    Jo, det blir nog svårt med turkosa blommor. Får tänka om lite där. Kanske cremefärgade, latte eller nåt liknande. Det vore snyggt!


Svar på tråden 9 juli 2011?