• pocahontas76

Maldiverna vs Bora Bora

Hej!

Vi funderar på att åka till Maldiverna eller Bora Bora på vår bröllopsresa. Har dock kollat lite väder och det verkar som att bästa säsongen att åka om man vill undvika regn är mellan Jan-April. Vi kommer gifta oss i Augusti och vill gärna åka på resan direkt efter... men vi vill ju inte ha regn på oss... Hur ska vi göra? Funderar på att ta en vecka till Italien direkt efter bröllopet och vänta med den "riktiga" bröllopsresan till året därpå, men det känns ju så lååååång bort.....

Någon som varit på dessa ställen i Augusti eller under hösten?

• Svar på tråden Maldiverna vs Bora Bora
  • Sara och Micke 2010

Vi har precis gift oss och jag vill verkligen rekommendera att vänta med den "riktiga" bröllopsresan till senare. Vi bokade en veckas resa till Cypern och det var det bästa vi kunde ha gjort. Först tänkte vi Amalfikusten i Italien men nu i efterhand så är vi SÅ glada att vi valde det  5 stjärniga designhotell www.londahotel.com  Det var PRECIS vad
    vi behövde! Jag låg i en veckas tid under parasollet och läste böcker och drack drinkar! :D  Du kommer att vara totalt slut efter bröllopet. Alla sade det till mig innan men jag trodde inte dem MEN de hade absolut rätt. Även om man planerar i god tid så är det mycket att göra precis dagarna innan. Fördelen med att åka iväg en kortare resa är att Du kan prata med alla snart igen sen så har man ju något att längta till. Bröllopet är en SÅ stor upplevelse i sig (kunde inte föreställa mig det innan) och reser Ni senare så förlänger Du känslan. Vi åker på vår långa resa (ca tre veckor) i februari. Det känns ganska skönt att precis ha varit i väg. Snart är det jul och då är man ledig igen, sen arbetar man en månad och sen sticker! :D

Om Du vill ha ett annat råd gällande bröllop så se till att ha inhyrda fotografer OCH filmare. Alltså jag kommer inte ihåg mycket från den dagen så det skall verkligen bli kul att se materialet! Vart i Sverige gifter Ni Er?

S

• pocahontas76

Hej Sara!

Tack för dina tips. Vi kommer att ha en inhyrd fotograf för att fösräkra oss om att det kommer bli några bröllopskort från den speciella dagen. Även om alla gäster kommer att knäppa lite kort kan man ju inte förlita sig på dem (även om dem är världens bästa vänner

Ang bröllopsresan känner jag precis som du säger att man vill åka iväg direkt efter bröllopet för att varva ner och smälta allt.  Samtidigt har jag alltid drömt om att åka till ngt lyxigt ställe på bröllopsresan.... hmmm... känner mig klyven... men det tål att tänkas på

Låter som du hade en riktigt skön vecka i solstolen

Vi gifter oss i Västervik. Vart gifte ni er?

• Sara och Micke 2010

Hej igen,

Vi kallade vår "lilla" resa "stressa-av-efter-bröllopet-resan" vår "riktiga" bröllopsresa kommer att vara den vi reser i februari även om den är några månader senare.

Vi gifte oss i Stockholm, men jag är ursprungligen från Småland! :D

Om Ni har möjlighet se till att framförallt filma vigseln. Jag kommer inte ihåg något av den eftersom det var så känslofyllt OCH filma eventuella tal vid middagen! :D

Du har något MAGISKT att se fram emot!

S

• Mlle M

Jag har varit på Bora Bora vid två tillfällen, båda resorna i Augusti / September och det är helt perfekt väder. Såvitt jag minns kommer de svåra stormarna senare på hösten typ November. 

Maldiverna kan jag tyvärr inte uttala mig om då jag inte varit där ( ännu)  

Svar på tråden Maldiverna vs Bora Bora