• Svar på tråden klädkod kavaj
  • Moster Stina

Jättefin klänning!
    Men med kava,j så finns det inte så mycket krav på klänningen.
    Aftonklänning/balklänning ska du i alla fall inte ha!

Kavaj, är bara snäppet upp från "Kom som ni vill!".

Men jättefin klänning i alla fall!

• mattiasFästmö

Kavaj är väl att man ska komma i typ coctailklänning om jag inte missminner mig, och det påminner ju dendär klänningen om. Så det känns helt okej. Däremot är jag inte så förtjust i att den är svart upptill i spetsen, på ett bröllop. Men det är ju en smaksak och får stå för mig

• lmcl

Jättefin klänning, men lite för glammig för kavajklädsel. Cocktailklänningar hör till mörk kostym, och långa klänningar till smoking och frack. Den sjätte bilden, ljusblåaktig klänning, är mer kavajmässig i mina ögon.

Svart spets på en rosa klänning är inga problem på ett bröllop - det är ju helsvart och helvitt som är no-no. Bara det inte ser ut som begravning eller brudklänning så är det ju ok.

• mattiasFästmö

lmcl skrev 2010-09-30 11:21:07 följande:
    Jättefin klänning, men lite för glammig för kavajklädsel. Cocktailklänningar hör till mörk kostym, och långa klänningar till smoking och frack. Den sjätte bilden, ljusblåaktig klänning, är mer kavajmässig i mina ögon. Svart spets på en rosa klänning är inga problem på ett bröllop - det är ju helsvart och helvitt som är no-no. Bara det inte ser ut som begravning eller brudklänning så är det ju ok.

ja som jag skrev så var det ju min åsikt att det inte passar med svart på ett  bröllop jag skulle inte uppskatta om någon kom på mitt bröllop i den klänningen för att jag upplevde att det var för mycket svart.

• Emblas Mamma

nej men klänningen var ju JÄTTESNYGG!!

klart du kan ha den :)

• nicenettis

kläningen är inte svart upptill utan mer åt det vinröda hållet

• Greeneyes

Jag tycker att den är perfekt till ett bröllop med kavaj som klädkod - under förutsättning att spetsen inte är genomskinlig och visar behån så klart!

• nicenettis

nä den är inte genomskinlig. Köpte denna klänningen 07 när jag skulle på min väns bröllop men den var förstor när den kom och var tvungen att byta men de hann jag inte få den i tid innan bröllopet.Då var det sommar nu blir det ett vinter/ vår bröllop i norrland unddrar om det blir för kallt

• Greeneyes

nicenettis skrev 2010-10-01 18:04:42 följande:
    nä den är inte genomskinlig. Köpte denna klänningen 07 när jag skulle på min väns bröllop men den var förstor när den kom och var tvungen att byta men de hann jag inte få den i tid innan bröllopet.Då var det sommar nu blir det ett vinter/ vår bröllop i norrland unddrar om det blir för kallt

Du kan ju ha kavaj eller en fin kofta till

• nicenettis

jag har fundarat sådär kofta som bara har armar men vad heter de ?

• weddinginlove

Bolero heter det. Var kommer klänningen ifrån? Den är jättefin!

• delfin78

Hej nicenettis
    underbar klänning, klart du kan ha den.
    visst finns det en massa klädkoder men när det står kavaj så har jag haft en liknande klänning. Jag tänker mer att man ska klä upp sig och trivas i det man ahr på sig.

Svar på tråden klädkod kavaj