• MissNina

    Maritimt tema

    Jag ocg min sambo vill ha ett maritimt tema på vårt bröllop.
    Det enda jag har planerat ut som är till dukningen är att strö snäckor på middagsbordet.

    är det någon som har något annat roligt tips som man kan ha?

    glad för svar

  • Svar på tråden Maritimt tema
  • Elinus86

    Jag var tärna på ett sånt bröllop i somras. Tärnornas klänningar gick i marinblått med ivory detaljer och så hade vi alla röda rosor i buketterna.


    I kyrkan framfördes "Tillägnan", den handlar ju om havet :)


    Dekorationer, trycksaker och sånt gick också i marinblått, ivory och rött. Tex så var linneservetterna marinblå. Inbjudningarna och sånt hade ett ankare på.


    Istället för en tavla med bordsplaceringen på för att man skulle kunna hitta sin plats hade brudparet tagit modellskepp och ställt på en platta så som borden var placerade i lokalen och från varje skepp var rätt antal åror uthängda och på varje åra stod ett namn. Lite avancerat kanske men det var jättefint!


    Istället för bordsplaceringskort kan man ha stenar med namnen målade på.

  • Johanna Lund

    Vi ska inte ha Marint tema men hav&vatten.


    Vi har köpt krossad velour i havsblå/grön med medaljong mönster. Snäckor och pärlor spridda på duken. Blåa ljuslyktor med värmeljus.
    Bordsplaceringskorten blir stenar som vi plockade nu i sommar vid havet. På undersidan av dem ska vi skriva våra namn och datum, så kan gästen ta den med hem som ett litet minne.
    Blommorna ska va i runda höga "skålar" med blommorna flytande där i.
    Vi ska göra servettringar så att man tar en gardinring och limmar på ett stort snäckskal. Enkelt och snyggt.
    På serveringsbordet/baren ska det stå två stora vaser med växter & levande fiskar som simmar runt där i.
    Bröllopstårtan ska vi ha en mousse tårta som e blåmelerad och översta lager ska det vara som en strand och hav. Lite dekorationer tex vita choladsnäckor, ätbara pärlor och havetsfrukter.

  • delfin78

    Hej!
    jag planerade en väns bröllop och hade då sjö tema.
    det var olika småstenar mitten på bordet och snäckor.  glas/skålar med vatten ochen kryssatemun (sorry stavningen) den likanr näckros i vatten, eller vilken blomma som helst.

    placeringskort gjorde jag av grå/silver, ett ankare och skrev namnen på. 
    En tjej hade precis blivit mamma och bebisen var med på bröllopet och då gjorde jag en pytti litet ankare som jag limmade fast på mammans ankare :)
    servetterna gjorde vi som ett segel

  • Fragola

    Hej!
    Kul tips på hemsidan. Vi ska ha marint tema!! Så jag tänkte börja med inbjudningskorten i vitt och blått, sen blommor, jag vill ha en bukett med vita rosor och ngt inslagg av blått. Samma sak vid borddukningen. Lokalen vi har hittat ligger vid vattnet. Sen tänkte jag ha lite snäckor och kanske ljus som ser ut som stenar på borden.
    Presenterna till gästerna kommer vara inslagna i vittt papper med blått snöre :)

  • MissNina

    jag måste passa på att fråga:
    Gör ni korten själv?
    blir det verkligen biligare?
    och är det lönt med allt jobb? (jag kan hålla med om att blir mer personligt om man gör det sälv)
    och ísf har ni något tip på en bra mall där man ev kan bifoga ett litet info blad om hotell m.m?

    kram på er

Svar på tråden Maritimt tema