• wallin­bruden
    Äldre 28 Sep 18:15
    111752 visningar
    20 svar
    20
    111752

    Ta bort ögonbryns färg, hjälp!!!!

    Var på en helt underbar ansiktsbehandling idag, färgade även ögonbryn o fransar MEN ögonbrynsfärgen ser katastrofal ut längst ut, väldigt tjock. Jag måste få bort detta eller tona ner det till nästa helg när vi gifter oss!! Hjälp! Någon?

  • Svar på tråden Ta bort ögonbryns färg, hjälp!!!!
  • Pullan­88
    Äldre 28 Sep 18:40
    #1
    wallinbruden skrev 2010-09-28 18:15:38 följande:
    Var på en helt underbar ansiktsbehandling idag, färgade även ögonbryn o fransar MEN ögonbrynsfärgen ser katastrofal ut längst ut, väldigt tjock. Jag måste få bort detta eller tona ner det till nästa helg när vi gifter oss!! Hjälp! Någon?
    men vad hemskt :/

    Har aldrig färgat ögonbryn så jag vet inte.. Gjorde du det själv eller?


    Om du gjort det hos någon proffesionell borde du kunna kräva pengar tillbaka eller att dom fixar till dig?


     


    Testa att sminka över det annars?

  • Sebast­iána
    Äldre 28 Sep 18:48
    #2
    wallinbruden skrev 2010-09-28 18:15:38 följande:
    Var på en helt underbar ansiktsbehandling idag, färgade även ögonbryn o fransar MEN ögonbrynsfärgen ser katastrofal ut längst ut, väldigt tjock. Jag måste få bort detta eller tona ner det till nästa helg när vi gifter oss!! Hjälp! Någon?
    Har varit med om samma. Jag har bara testat en gång och ögonbrynen blev alldeles för mörka. Jag gjorde ingenting utan det fick vara så tills det försvann. Skulle det funka om de färgade om dem ljusare? Har som sagt bara gjort detta en gång så jag har ingen erfarenhet direkt.
  • wallin­bruden
    Äldre 28 Sep 19:07
    #3

    De är, tack och lov... ljusa iaf men.. de är på tok för breda längst ut, jag gjorde dem hos proffes.. Jag vet att det går bort om ca tre veckor men... vi gifter oss nästa helg och ja, nödlösningen får väl bli att jag sminkar över det om det går..

  • mape81
    Äldre 28 Sep 19:26
    #4

    Är det HUDEN eller själva STRÅNA i ögonbrynet som gör att det ser för tjockt ut?
    Jag har märkt de gånger jag färgat ögonbrynen att huden under tar åt sig en del av färgen... detta släpper oftast efter 2-3 tvättar av ansiktet... vill man ha bort det direkt så testa någon mildare scrub. Om man har fått en misslyckad "brun utan sol' så rekomenderas citron doppad i salt att "skrubba" med... kanske lite riskabelt i ansiktet, men testa försiktigt...

    Om det är stråna som gör att det är för brett så kanske det går att plocka lite försiktigt eller gå tillbaka för att få en ljusare färg.

    Men jag rekomenderar dig att tvätta/scrubba försiktigt idag och se hur det känns/ser ut imorgon när det har slitit in sig lite...

  • Amor in aetern­um
    Äldre 28 Sep 20:07
    #5

    jag hade svartfärgat hår och ögonbryn som jag brukade färga, det kunde bli lite tjockt längst ut på huden, men det försvann om jag skrubbade lite eller så försvann det på några duschar bara. Om det är stråna i dina bryn så får du nog noppa. :)

  • effy99­9
    Äldre 28 Sep 20:09
    #6

    Håller med mape81. Är det huden som blivit färgad så vänta ett par dagar, du kan gnussa lite med en bomullspad när du tvättar ansiktet. Det hinner försvinna.


    Är det själva håret som är för tjockt får du helt enkelt ta till pincetten och plocka bort lite.


    Men jag skulle råda dig att ta det lugnt ett par dar, det blir alltid lite mörkt i början.


     

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 29 Sep 18:38
    #7

    Mamma fick det problemet några gånger, går lätt att avhjälpa med aska, helst cigarettaska!


    Be någon som röker spara lite aska och så gnussar du in det i ögonbrynen, skölj sen bort. Det ska tydligen suga ur en del av färgen, funkade kanon för mamma!

  • Maräng­trolle­t
    Äldre 29 Sep 19:36
    #8

    När jag var hos frissan och färgade håret senast så fick jag en spillfläck på halsen som vi inte märkte förrän vid sköljningen..lagom snyggt=)
    Då tog hon vanligt raklödder och smörjde på och efter en liten stund så försvann i princip allt! Kan ju vara värt att testa? Jag vågar inte lova att det funkar men å andra sidan ingen skada skedd, det är ju inget starkt medel i.

  • wallin­bruden
    Äldre 30 Sep 22:19
    #9

    Tack för alla tips, men nä cigarett aska det var det äckligaste ärligt talat... Nej, jag provar något av alla andra tipsen ;) Tack ska ni ha!

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 30 Sep 22:59
    #10
    wallinbruden skrev 2010-09-30 22:19:12 följande:
    Tack för alla tips, men nä cigarett aska det var det äckligaste ärligt talat... Nej, jag provar något av alla andra tipsen ;) Tack ska ni ha!
    Haha, va?! Aska är väl det renaste som finns :O
  • Uttan
    Äldre 30 Sep 23:11
    #11

    Jag förstod inte riktigt heller varför aska skulle vara så äckligt? Finns ju betydligt värre saker.

  • theman­dys
    Äldre 1 Oct 09:46
    #12

    Hej!


    De första två tre dagarna brukar det sitta en del färg i huden, men det försvinner snabbare om du tvättar dem och kanske peelar ansiktet. Sen är det ju bara själva ögonbrynen som är mörka och dom går ju att plocka ;) Lycka till!

  • perfek­tionis­ta
    Äldre 1 Oct 20:08
    #13

    Om det är på huden så kan man ta en stark ansiktstonic och gnugga. Jag brukar använda acnelösning från Apoteket på en tops, och det fungerar jättebra. Är det stråna, så är det som sagt bara att noppa bort.

    Och ja, så mycket renare än aska kan väl knappt något bli. Det var ju inte så att man skulle gnida en fimp mot ögonbrynen. :)

  • Dejli
    Äldre 1 Oct 20:29
    #14
    JustMeAndMyLove skrev 2010-09-30 22:59:31 följande:
    Haha, va?! Aska är väl det renaste som finns :O
    Cigarettaska tycker inte jag heller känns särskilt fräscht :S Vanlig aska är väl inte så farligt, men från cigaretter... urk
  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 1 Oct 21:54
    #15
    Dejli skrev 2010-10-01 20:29:59 följande:
    Cigarettaska tycker inte jag heller känns särskilt fräscht :S Vanlig aska är väl inte så farligt, men från cigaretter... urk
    Hehe, testa vanlig, kan säkert fungera. Mamma tog säkert ciggaretaska bara fr att jag alltid rökte ;)
  • Bullem­or
    Äldre 1 Oct 23:25
    #16

    Om det är huden som är färgad så försvinner det om några dagar, no worries! Det blir oftast så att det ser mörkare och bredare ut när det precis är nygjort, ge det några dagar bara.
     Om det är själva ögonbrynen så får du nog noppa dom lite.


     

  • S0phan
    Äldre 2 Oct 09:50
    #17

    Hårspray har jag hört ska vara bra om det är huden som blivit färgad... Har aldrig provat själv dock. Men som andra nämnt tidigare, ge det några dagar!

  • Emblas Mamma
    Äldre 2 Oct 10:08
    #18

    haha cigarettaska :)


    ja, aska är det renaste som finns, inklusive cigarettaska :D


    Hade helt klart provat det hellre än att ha färgen kvar där jag inte vill ha den ;)


     


    lycka till!

  • Linkan­82
    Äldre 5 Oct 21:41
    #19

    Det kommer säkert att ge med sig tills dess. Bukar alltid vara ganska markant precis när mn gjort det. Detta för att det ska hålla så bra och länge som möjligt. Den mesta färgen sätter sig i huden i början också. Men vill du ändå "bleka" boret lite så ta hårspray på en topz och gnugga. Det funka jättebra.
    Lycka till!

  • Dejli
    Äldre 5 Oct 22:18
    #20
    Emblas Mamma skrev 2010-10-02 10:08:40 följande:
    haha cigarettaska :) ja, aska är det renaste som finns, inklusive cigarettaska :D Hade helt klart provat det hellre än att ha färgen kvar där jag inte vill ha den ;)   lycka till!
    Möjligt att det är "rent" (antar att du menar bakteriefritt) men det luktar tillräckligt illa för att min näsa ska förstå att det inte är något som den mår bra av att vara i närheten av :S Blurk...
Svar på tråden Ta bort ögonbryns färg, hjälp!!!!