• mojikanan

Tips på roliga lekar på fest med vuxna!

Jag ska fira min sambos födelsedag nu till helgen och vi ska ha lite gäster.
    För att liva upp det lite på festen så ska vi ha lite roliga  lekar..
    Så är det någon som vill dela med sig av några roliga lekar som ni vet om eller själva har vart med om?

De ska helst inte vara för invecklade, kunna göras inomhus och inte ta för långt tig att genomföra!!

Alla tips är välkommna!!

• Svar på tråden Tips på roliga lekar på fest med vuxna!
  • mojikanan

Ingen som kommer på någe?? :)

• Sebastiána

Vad ska det vara för sorts lekar? Jag hörde om några som haft en lite knasig lek på en 30-årsfest. Det var fler lekar men det här är den enda de berättade om. De delades upp i tre lag och en kille i varje lag skulle ta på sig ett par nylonstrumpbyxor (storlek XXXL) så fort som möjligt utan att de gick sönder - utanpå kläderna.

En annan sak man kan göra på tid är att tävla om vem som kan sätta i sig ett lakritssnöre eller hallonsnöre på kortast tid utan hjälp av händerna. Mycket svårare än man kan tro.

Fast det kanske inte ska vara något tävlingsinriktat

• mojikanan
    Sebastiána skrev 2010-09-28 08:26:09 följande:
    Vad ska det vara för sorts lekar? Jag hörde om några som haft en lite knasig lek på en 30-årsfest. Det var fler lekar men det här är den enda de berättade om. De delades upp i tre lag och en kille i varje lag skulle ta på sig ett par nylonstrumpbyxor (storlek XXXL) så fort som möjligt utan att de gick sönder - utanpå kläderna.En annan sak man kan göra på tid är att tävla om vem som kan sätta i sig ett lakritssnöre eller hallonsnöre på kortast tid utan hjälp av händerna. Mycket svårare än man kan tro.Fast det kanske inte ska vara något tävlingsinriktat
    JO det är något sådant som ja e ute efter som du skrev! det med strumpbyxorna verkade vara toppen!!
  • Sebastiána
    mojikanan skrev 2010-09-28 20:25:28 följande:
    JO det är något sådant som ja e ute efter som du skrev! det med strumpbyxorna verkade vara toppen!!
    Det ser nog ganka kul ut
  • mojikanan
    Sebastiána skrev 2010-09-28 20:39:07 följande:
    Det ser nog ganka kul ut
    de ska ja banne mig ta med!! haha... :) har du fler tips så är de väldigt välkomna!! :)
  • Amor in aeternum

Jag vet en lek som jag hade när jag var 10.. hehe 14 år sedan.. och jag kommer också ihåg hur förbannad jag blev till alla andras förtjusning :D

Ta en balja, fyll den med vatten, bind händerna på ryggen på den tävlande och lägg sedan i ett äpple i den vattenfyllda baljan.. och sen ska de som tävlar få upp äpplet utan ta hjälp av någonting, de får bara använda munnen. Den som vinner ska ha äpplet mellan tänderna :D

Det är blött men såå roligt att titta på och bara gapskratta. :)

• mojikanan
    Amor in aeternum skrev 2010-09-28 22:31:36 följande:
    Jag vet en lek som jag hade när jag var 10.. hehe 14 år sedan.. och jag kommer också ihåg hur förbannad jag blev till alla andras förtjusning :D Ta en balja, fyll den med vatten, bind händerna på ryggen på den tävlande och lägg sedan i ett äpple i den vattenfyllda baljan.. och sen ska de som tävlar få upp äpplet utan ta hjälp av någonting, de får bara använda munnen. Den som vinner ska ha äpplet mellan tänderna :D Det är blött men såå roligt att titta på och bara gapskratta. :)
    en utomhuslek med andra ord tror ja!! :)
  • Amor in aeternum
    mojikanan skrev 2010-09-28 22:47:54 följande:
    en utomhuslek med andra ord tror ja!! :)
    Ja precis. Dock så fyller jag år på sommaren och jag vet inte hur mysig leken är om det är frost ute, men då kanske man kan ha ljummet vatten! :)
Svar på tråden Tips på roliga lekar på fest med vuxna!