• Precious Love

Vad tror ni om menyn?

Fick ett förslag på meny av stället där vi kommer att hålla festen. Prisförslaget för följande meny (utan alkohol) blev 395 kr och då tillkommer ingen avgift för lokalhyra, städning, porslin eller serveringspersonal.

Förrätt:
    Räktoast med stenbitsrom och dillvinegrette samt plocksallad

Varmrätt:
    Helstekt fläskfilé med limeyoghurt och färskpotatis

Efterrätt:
    Vanilj- eller vitchokladspannacotta serveras med blåbärsylt alt -soppa

Vad tycker ni om menyn? Anser ni att den är prisvärd och hade ni uppskattat maten? Kom gärna med förslag!

Själv funderar jag på om man skulle byta ut stenbitsromen mot creme fraiche då varken jag eller sambon är några större fan av stenbitsrom men älskar creme fraiche - blir det för tråkigt?

♥ 2 juli 2011 ♥
  • Svar på tråden Vad tror ni om menyn?
  • Algot 30 juli

Om den är prisvärd är svårt att uppskatta eftersom det också har betydelse vilket ställe det är.

Det låter  fräscht och gott (även om jag personligen inte äter räkor eller rom). Jag tycker självklart att ni ska alternativet med cremefraiche om ni gillar det bättre.Det är ju er dag! Jag hade ju inte ätit nåt av förrätten  förutom salladen, så det kan ju vara värt att tänka på att det ska finnas nåt alternativ. Tex tomat och mozarellasallad, det går ju snabbt att skära upp om någon ber om det.

• say yes

Vart i Sverige ligger resturangen?

• Precious Love

I Örebro, rättare sagt en bit utanför. Det är en konferensanläggning med hotellrum och stugby där våra gäster kommer att sova under en kortvecka (to-sö).

• Precious Love

Algot 30 juli - Har du några förslag på andra förrätter som skulle kunna fungera bättre, som inte innehåller skaldjur? Har förstått nu att det kan vara rätt många som inte gillar det..

• Algot 30 juli

Västerbottencheesecake med färsk grön sparris

Ljummen rödbetssallad (färska rödbetor) med chevreost, valnötter och honung

Två förslag som jag tycker är både festliga och underbart goda! =)

Svar på tråden Vad tror ni om menyn?