• Moemoe

Vigsel plats Stockholm?

Vi ska gifta oss borgerligt nästa år i juni och har fixat med festlokal och sådant. Nu funderar vi på var vi ska hålla vigseln, vi vill gärna ha den utomhus, men om det skulle regna vore det bra om det fanns ett lite lusthus eller liknande som åtminstonde jag och mannen + vigselförrättarn får plats i (vi ska bara ha närmaste släkten på vigsel, och om det regnar hinner de åka hem mellan vigsel och fest för att byta om ifall det blir regn).

Är det någon som har tips på en sådan plats i Stocholm, gärna i Nacka? Tack på förhand!

All you need is love
  • Svar på tråden Vigsel plats Stockholm?
  • weddinginlove

Fåfängan. Dom har ett mysigt litet lusthus.

• Moemoe

Tack så mycket för tipsen! Någon mer med några förlag? Kanske ute i naruren på "allmän" mark? Är ny inflyttad i Nacka så jag har lite dålig koll. :)

• Sammet

Moemoe skrev 2010-09-26 16:04:22 följande:

Vi ska gifta oss borgerligt nästa år i juni och har fixat med festlokal och sådant. Nu funderar vi på var vi ska hålla vigseln, vi vill gärna ha den utomhus, men om det skulle regna vore det bra om det fanns ett lite lusthus eller liknande som åtminstonde jag och mannen + vigselförrättarn får plats i (vi ska bara ha närmaste släkten på vigsel, och om det regnar hinner de åka hem mellan vigsel och fest för att byta om ifall det blir regn).

Är det någon som har tips på en sådan plats i Stocholm, gärna i Nacka? Tack på förhand!

All you need is love
    vem har ni för vigselförättare? jag letar o letar....har du tips?? tack
  • Moemoe

Sedan jag gjorde tråden så har vi bestämt oss för att gifta oss i Stockholms Stadshus, så jag har tyvärr inget tips. Men det finns en lång lista hos länsstyrelsen med vigselförättare. Hoppas du hittar någon!

• Sammet
    Moemoe skrev 2011-01-30 22:33:20 följande:
    Sedan jag gjorde tråden så har vi bestämt oss för att gifta oss i Stockholms Stadshus, så jag har tyvärr inget tips. Men det finns en lång lista hos länsstyrelsen med vigselförättare. Hoppas du hittar någon!
    ja, tyvärr är ju så att det bara finns listor med namn, svårt att hitta personlighet i det. 
    Så jag försöker utgå från tips hos Er som redan vald nån.  
Svar på tråden Vigsel plats Stockholm?