• MabCar

    Jag behöver råd

    Hej,


    I tisdags så började jag tänka på min menskalender och insåg då att jag gått 4 dagar över tiden. Jag har under mån och tis haft ont i magen men det har inte kommit något. Det onda, som sitter i äggstockarna (tror jag) har jag haft till och från alla dagar.  Haft illamående och varit yr i huvudet till och från. I fredags så tog vi ett gravtest, på kvällen, det visade inget. Jag har aldig varit sen tidiagre. Kan de spela någon roll ifall man tar det på kvällen eller på morgon? Jag tror inte att jag höll stickan i 5 s som det stod. Vad tycker ni att jag ska göra? Om jag inte är gravid, vad kan det då vara?

  • Svar på tråden Jag behöver råd
  • snartdax11

    Tycker inte du ska oroa dig.. Kan ju faktiskt vara mensvärk bara. Försök (jag vet, det är jättesvårt) att inte tänka på det i en vecka o om det inte hänt något då ring för grav. test =)

  • ClaraH

    JAg vill inte göra dig orolig, jag är inte säker på hur utomkvedhavandeskap yttrar sig, men kan det vara det? Föreslår att du ringer sjukvårdsupplysningen i ditt landsting, öppet dygnet runt. Kostar inget och du slipper oroa dig.

  • Glamourama

    Är värken värre än vanligt? Typ 100 gånger värre? Illamåendet kommer och går? Trött? Då kan du ha en cysta som brustit. Inget farligt, men mensen brukar komma senare. Illamåendet kommer när vätskan från den brustna cystan rör sig i livmodern. Får man mer värk bör du uppsöka en gynmotagning.

  • MabCar

    Jag pratade med sjukvårdsguiden och de gav mig rådet att ta ett nytt test men då på morgonen såsom man ska. Jag har inte jätteont, på en skala 1-10 har 2 men bara till och från. Om det testet oxå visar negativ så får jag boka en tid hos gyn. Tycker ni detta låter rimligt?

  • MichaB

    tycker det låter ganska rimligt..  hade själv värk på det viset, det visade sig vara en muskelknuta på livmoderväggen, det försvann sen, man kunde inte göra ngt åt det utan bara vänta ut det tills det försvann av sig självt.


     


    om du är gravid så kan det va så att dina hormoner i kroppen inte är lika starka som andras, min brors flickvän såg knappt på stickan att hon va gravid, så hon gjorde flera st, efter ett par dagar visade sig det lilla strecket lite mer.

  • E090422

    Tycker inte du ska oroa dig föräna du får plus.

    Hade samma problem för några månader sen, gick över med 7 dagar, hade exakt samma illamående som med dottern, kunde inte gå förbi Burger King utan att må illa samt andra saker, men morgonen efter då jag skulle testa med morgonurin hade mensen kommit.

  • Pullan88

    usch ja..


    jag tänker på dom två gångerna jag fick negativt svar på gravtestet och blev SÅ besviken!


    Den tredje månaden gick jag över flera veckor innan jag vågade testa mig,


    ville inte bli besviken igen, jag gjorde testet hos barnmorskan.


    har aldrig blivit så glad som när hon sa att jag var gravid :D


     


    Vill ni eller vill ni inte ha barn? :)

  • MabCar
    Pullan88 skrev 2010-09-26 18:45:45 följande:
      Vill ni eller vill ni inte ha barn? :)
    Ja, vi vill ha barn, vi hade tänkt att försöka efter bröllopet som är om en månad men vi skulle bli överlyckliga ifall det visade sig vara ett plus. Jag väntar några dagar till innan vi tar nästa test och om de inte visar något så kontaktar vi gyn.
  • Pullan88
    MabCar skrev 2010-09-26 18:52:03 följande:
    Ja, vi vill ha barn, vi hade tänkt att försöka efter bröllopet som är om en månad men vi skulle bli överlyckliga ifall det visade sig vara ett plus. Jag väntar några dagar till innan vi tar nästa test och om de inte visar något så kontaktar vi gyn.
    Lycka till då:)

    Om det int eblir denna så blir det kanske nästa.. ibland tar det ju tid..


    Men hoppas på en liten snart:)

Svar på tråden Jag behöver råd