• Jessica1979

    4 Juni 2011. Någon mer som gifter sig då?

    Nu har vi bokat kyrka, frisör och lokal till den 4 Juni 2011. Någon mer som gifter sig då. Om några månader måste man börja dra igång planeringen på allvar. När skickar man ut inbjudningarna.

  • Svar på tråden 4 Juni 2011. Någon mer som gifter sig då?
  • Sebastiána

    Vi tänkte skicka ut i början av januari. Vi har bröllopet på annan ort så gästerna måste ha tid att boka resa och boende.

  • Björns Ida

    Ja, vi gifter oss då! =) Vi tänkte också skicka ut inbjudningarna efter jul någon gång eftersom det är en långhelg den helgen då folk är lediga på nationaldagen. Vi har boka kyrka och lokal och börjat planera lite samt gjort lite småinhandlingar för att sprida ut kostnadena lite. Tänkte böra kolla på klänning snart då jag hört att det är rea på brudklänningar i oktober på många ställen.

  • Nalinie

    Vi gifter oss då, men har inte tillsammans kommit igång med planeringen ännu, utan just nu är det bara jag som kämpar, köpt klänning, har skor, slöja osv

  • Semlorna

     


    Björns Ida skrev 2010-09-25 17:04:47 följande:
    Ja, vi gifter oss då! =) Vi tänkte också skicka ut inbjudningarna efter jul någon gång eftersom det är en långhelg den helgen då folk är lediga på nationaldagen. Vi har boka kyrka och lokal och börjat planera lite samt gjort lite småinhandlingar för att sprida ut kostnadena lite. Tänkte böra kolla på klänning snart då jag hört att det är rea på brudklänningar i oktober på många ställen.

    Inte bara nationaldagen utan torsdagen innan är röd dag också.

  • Mariabridetobe

    Vi kommer gifta oss helgen innan (28 maj) Och kommer skicka ut inbjudningar i januari då vi har många långväga gäster och orten vi ska gifta oss i är en turist ort som snabbt blir bokad när det gäller boende! Annars tror jag att man ska ha skickat ut inbjudningarna senast 7-8 veckor (och osa senast 4 veckor) innan så man hinner ordna med maten och bordsplacering mm.

  • Madde2011

    Vi gifter oss också 4/6 och vi har redan skickat ut inbjudningarna just pga att det är långhelg. Vi hade tänkt vänta till slutet av december men vill inte att gästerna ska blanda ihop våra fina inbjudningskort med julkorten som dimper ner i brevlådan ungefär samtidigt. Vi har dessutom fått svar från alla utom från 10 personer, känns bra.

  • Moemoe

    Här är en till 4/6. :) Har i princip planerat färdigt allt, utom mannens kläder men det får han sköta själv och vad vi ska ha för musik, men det ska inte vara liveband så det är mest fråga om ifall lokalen har utrustning för musik och så. Är lite av en manisk planerare så det är nog därför vi är klara. :)

    De flesta i vår omgivning vet att det är 4:e som gäller, men för de vi inte pratar med så ofta har jag skickat julkort och skrivit "Ett tips inför 2011 är att inte boka något den 4:e juni... Mer info kommer snart!". Så har de fått en liten heads up, de vet att vi ska gifta oss nästa år. Sedan ska jag skicka ut inbjudningarna första veckan i februari så de kommer ut tidigt också.

  • Zephiennia

    Även jag skall bli fru den 4 /6. Planeringen går framåt men samtidigt tycker jag att vi upptäcker mer och mer som vi inte tänkt på. Men det går nog bra, tur att jag är född optimist!

    Hur går det för er andra?

  • frallan

    Vi gifter oss också då
    Känns somatt "att göra listan" fylls på snabbare än man hinner stryka saker, hehe. Men vi har bestämmt oss för att resonera som så att så länge lokal, vigselförrättare och mat är bokat så får allt annat bli som det blir... man har ju alltid någon stans att vara och något att äta och självklart någon som viger oss sen hoppas vi ju såklart att allt annat runt omkring också blir fantastiskt, men jag tycker sånt brukar lösa sig.

    Börjar bli lite nervös dock för att stå så mycket i centrum som man ju ändå gör en sån här dag, hihi.

Svar på tråden 4 Juni 2011. Någon mer som gifter sig då?