• JustMeAndMyLove

Helt OT och kanske helt ointresant

(Delar med mig av lite vardagstankar)

Jag är en tjej som klätt mig som en kille hela mitt liv. 

Det var när jag började planera för bröllop jag blev lite ledsen över att upptäcka att jag hela tiden kanske haft en vag önskan om att klä mig annorlunda. Vara fin och vacker. Ägna tid framför spegeln. Som alla andra tjejer. Och då speciellt på mitt eget bröllop.

Rädslan sitter helt enkelt i att jag som tonåring ofta trodde att om jag försökte göra mig fin, använde smink och fina kläder, så skulle folk skratta och säga:

"Herre Gud, nu tror hon att hon är snygg, vilken idiot."

Då var det lättare att raka tuppkam och slänga på sig en trasig läderjacka.

Till saken så har jag jobbat hela sommaren i Norge på en nöjespark. I Oktober så stänger parken och varje år håller de en jättevacker bal på ett hotell i en balsal.

Förra året hade jag kavaj och slips.

I år har jag pratat med min sambo om hur jag känner och det slutade med att vi helt enkelt åkte ut för att jag skulle prova kläder. Kläder jag aldrig skulle ha tagit i ens i vanliga fall.

Nu finner jag mig själv hemma, med nya kavajbyxor (kvinnlig modell), ett rosa linne med lite små "stenar" på och en påse med nya skor. Stövlar. Högklackade stövlar.

De är jättesnygga, i brunt fejk-läder och jag gillar dem faktiskt, frågan är om jag någonsin kommer lära mig gå snyggt i dem :/

Men som det känns nu har jag på något sätt klivit lver tröskeln och jag känner ingen tvekan längre inför att ha klänning under ceremonin och middagen. På festen blir det dock smoking ;) Jag kan inte missa en chans att få klä mig i en äkta smoking!

• Svar på tråden Helt OT och kanske helt ointresant
  • Ocean Bride

Wohoo!! GO!! Kör på det som känns absolut bäst för dig!! =)

• Aleta

Vad kul att du hittat fler stilar att klä dig i!

Du kommer att vara jättefin!

• JustMeAndMyLove

Haha, tack, oj, nu kändes det som om jag lagt ut tråden för att fiska komplimanger och det var inte riktigt en medveten plan!

Ibland är det kul att "skriva av sig" roliga saker med bara :)

M säger att jag måste ha de högklackade stövlarna på hela tiden för att vänja mig, detta roar Tom något väldigt (Han vars hus vi hyr några rum i här i Norge)

Blir till att öva i smyg när ingen är hemma första gångerna tror jag ;)

• Aleta

Mina småflickor vinglar runt på skridskor här hemma inför skridskoskolan i höst. Plötsligt fick jag en bild av dig vinglande runt i ett par snygga högklackade stövlar med hjälm på huvudet.

• JustMeAndMyLove
    Aleta skrev 2010-09-24 20:27:54 följande:
    Mina småflickor vinglar runt på skridskor här hemma inför skridskoskolan i höst. Plötsligt fick jag en bild av dig vinglande runt i ett par snygga högklackade stövlar med hjälm på huvudet.
    Hahahhahaha! Vilken syn :P
  • weddinginlove

Min flickvän använder aldrig klänning, när hon sa att hon ville ha en bröllopsklänning när vi gifter oss blev jag lite putt. Attt hon inte skulle se ut som vanligt.
    Men tiden gick och vi kollade klänningar, nu har hon ursexig klänning. Inte vit brud modell och jag som ville ha en brudklänning kommer också ha en läcker festklänning och vi är sååå läckra tillsammans. Men flickvännen svidar om till kvällen och sätter på sig kostym men jag ska ha min snygg klänning så länge som möjligt.

Men det är kul att våga pröva!

• JustMeAndMyLove
    weddinginlove skrev 2010-09-26 07:32:44 följande:
    Min flickvän använder aldrig klänning, när hon sa att hon ville ha en bröllopsklänning när vi gifter oss blev jag lite putt. Attt hon inte skulle se ut som vanligt.Men tiden gick och vi kollade klänningar, nu har hon ursexig klänning. Inte vit brud modell och jag som ville ha en brudklänning kommer också ha en läcker festklänning och vi är sååå läckra tillsammans. Men flickvännen svidar om till kvällen och sätter på sig kostym men jag ska ha min snygg klänning så länge som möjligt.Men det är kul att våga pröva!
    Så tänker vi båda göra :) Byta om till festen. M ska ha en skitsnyg väst och hatt, låter kanske gubbigt men den är skitsnygg och väldigt kvinnlig! Jag ska ha en slags smoking, fast göra om den en aning. Längtar efter att komma till skott med att bestämma datum och verkligen börja planera på allvar! Men just nu har vi bestämt oss för att sattsa på att köpa hus först, och förmodligen ha middagen och festen i ett partytält på gården :) 

Den som väntar på något gott ;)

Svar på tråden Helt OT och kanske helt ointresant