• LisaEleonor

Färga håret?

Jag har färgat håret med hennafärg i flera år och är väldigt nöjd med färgen. Men ibland blir det lite ojämt i färgningen.

När vi gifter oss har jag ingen lust att riskera en ojämn färgning då. Och jag har fått tipset att gå till frissan och be henne färga med min färg.

Tycker ni att det går att göra så? Hennafärg tar tid, hemma brukar jag sitta med det i två timmar. Känns lite långt att sitta hos frissan, och färgen färgar av sig som bara den. Men det vore ju himla skönt att någon som visste vad de gjorde färgade håret till den dagen :)

• Svar på tråden Färga håret?
  • zunzilk

skulle nog gå till frissan.

• shakynose

Jag skulle inte ta med det till vilken frissa som helst, utan kolla upp om det finns någon frisör som är van att arbeta med liknande produkter. Det finns frisörer som använder sig av naturliga färger som tex henna, och därtill ekologiska grejer. Varför inte leta rätt på en sådan och kosta på håret en ekolyx-behandling inför bröllopet?

• walma

Hej, Jag jobbar på en salong i Uppsala och vi skulle aldrig färga någons hår med prudukter som dom köpt med sig, har vänner som vill att jag ska färga deras hår med "ica" färger/blekning,vilket jag aldrig skulle göra, och allra minst Henna som för längesen var naturliga produkter vilket den inte är idag,allra helst den svarta.

Men absolut att du ska gå till en salong och fråga vad dom tycker men ha i åtanke att en bra salong bara skulle använda sina produkter.

Lycka Till!!!

• JollyO

Kan du inte färga håret två gånger efter varandra?  Eller ta hjälp av en kompis som penslar på "geggan"?

• perfektionista

Gå till en frisör och tala om vilkenm färg du vill ha, så fixar de det åt dig med sina grejer. Tror inte heller att en seriös frisör  använder produkter som man tar med sig. Hur ska de då kunna garantera resultatet?

• Julibrud och nästan 30

De finns eko-fisöes kanske en sådan kan hjälpa dej :)

• Julibrud och nästan 30
    Julibrud och nästan 30 skrev 2010-09-25 23:35:24 följande:
    De finns eko-fisöes kanske en sådan kan hjälpa dej :)
    Frisör skulle de stå ;)
  • Hvidbrud

Använd två paket och massera in den i hårrötterna i benor, lägg sen på det som dreadlocks framifrån bakåt och samla som i en krona mitt på huvet o h gegga på lite mer och tryck till. Svep in i folie, en plastpåse och en varm handduk så borde du undgå att bli flammig! Råd efter 21 års hennaanvändning! Lycka till! ( och du, färga inte med kemikalier hos frisören, det blir bara risigt och matt då. Det finns få frisörer som färgar med henna, försök hitta en sån!)

• LisaEleonor

Tack för tipsen, jag hittade en eko-frisör i Norrköping som jag ska fråga :)

Svar på tråden Färga håret?