hannahsofia skrev 2010-09-22 17:47:03 följande:
Haahah jaa när du säger det så så låter det ju en hel del ja :Dvill bara verkligen inte vara med om att stå där och inte ha något mer att dricka!
Först räknade jag på 4 drinkar per person men insåg att det blir lite
väl mycket per person. Vi kommer köpa vår alkohol på båten över till Finland då vi åker över ganska ofta pg av jobb. Men vill man köpa lite extra som reserv så kan man ju köpa det på systemet eftersom man får lämna tillbaka allt som inte går åt.
Till middagen kommer vi ha lite finare vin, men i baren kör vi bag in box.
Sen finns det ju alltid personer som dricker betydligt mindre än det jag skrivit, t ex farmor, toastmastern som ändå måste hålla sig ganska ordentlig, brudparet själva bör kanske inte vara askalas och heller inte brudparets föräldrar samt värdpar. Sen är säket någon gravid också..
I vårt fall får vi bara ha lokalen till 01.30 vilket också gör det lättare att beräkna. Har man en lokal som man får ha hela natten så kan ju också gästerna stanna hela natten = det behövs mer dricka.
Jag tror att det också kan vara ett tips att inte ha för stora glas. För är det fri bar så har folk en förmåga att inte bry sig lika mycket som om man köpt sin drink, dvs man dricker en klunk och ställer ifrån sig glaset för att gå och dansa. Sen har man glömt vilket glas som var sitt och hämtar nytt eftersom det ändå är gratis.