• Dolly P
    Äldre 20 Sep 12:13
    2822 visningar
    3 svar
    3
    2822

    Rock eller country bröllop

    Jag har varit inne på att ha mitt bröllop i country tema. Då jag gillar amerikanska bilar, älskar country musik och wilda western.


     


    Men sen igår så pratade jag med en kompis ang detta med brudklänning osv. Jag är ganska mkt tatuerad, gillar frisyrer med attityd (asymetriska frisyrer). Så att ha en söt klänning med sin uppsättning kommer inte kännas riktigt som jag. Så jag funderar på om man skulle ha ett bröllop som går lite med i rocktema.


    Ni som har haft det, hur gjorde ni?

  • Svar på tråden Rock eller country bröllop
  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 4 Oct 20:49
    #1

    Hej hej

    Jag har inte gift mig än och jag ska inte ha rocktema men jag och min sambo var på bröllopsmässa förra helgen där de hade visning. De hade i olika teman där rocktema var en av dem. Det var i Linköping och jag tror att om du söker i Östgöta korrespondenten (vet inte om jag stavat fel nu) för jag vet att de var och fotade där så det kan vara ett tips om att kolla deras bilder.

    Annars är ju bröllopsmässor ett hett tips för där kan man verkligen få massor av inspiration.
    Lycka till.

  • spunge
    Äldre 7 Oct 08:13
    #2

    jag ska ha rocktema.. ska ha färgerna lila svart å silver. rockmusik som ingångsmarch, Lp skivor som underlägg. döskallar på borden + på inbjudningskorten + festhäftet. svarta ljus å lila duk. ska ha lila klänning med svart synlig tyllkjol under samt lila converse..vi ska ha sneakerstvång som dresscode!

    har lite mer ideér som man kan göra..

  • Dolly P
    Äldre 7 Oct 09:03
    #3

    Vi har nog gett upp om tema bröllop. Troligen kommer vi gofta oss i botaniska trädgården i Göteborg, med bara våra föräldrar. Men dom kommer inte få veta något förens dagen innan eller något. :) Sen blir det middag på heaven 23

Svar på tråden Rock eller country bröllop