• vickanofilip

    morgongåva till min älskade..

    vi ska ju gifta oss.. det mesta är klart men det är inte dags än..20/8-2011 är datumet..
    jag sitter och funderar på morgongåvan till honom och kommit fram till att jag ska ge honom en tatuering i nacken på mig med texten  ab imo pectore.. ad infinitum (av hela mitt hjärta.. till evigheten! vad tror ni om det?  har ni andra bra förslag? han är ingen kostymnisse och har det mesta..
     jag undrar om det gör ont och hur mycket det kostar.. bor i norrköping så tipsa gärna om en bra tatuerare!

  • Svar på tråden morgongåva till min älskade..
  • Moster Stina

    Alltså...
    Många älskar visserligen tatueringar, men kan du inte göra en diskret, bara för er två då? Det låter på dig som att ni inte har några tatueringserfarenheter någon av er.
    Med en tatuering i nacken... KAN han se ut som en ligist.
    Och inget fel på det om han vill se ut så. Tycker ju många tjejer och killar om...

    Om din kille inte har tatuering redan, är det kanske just för att han inte vill ha en....

    Och förresten...med den fina innebörden i texten borde hans tatuering, ju vara en gåva till DIG!

    Men bra datum ni valt till bröllop!
    Jag gifter mig också då!

  • mattiasFästmö

    Jag tror dock TS menade en tatuering på sigsjälv. "en tatuering i nacken på mig ".
    Och det jag skulle säga för det första så smärta är ingen fara, beror på hur smärtkänslig du är då, men speciellt om du bara ska ha ett par ord. Det du kanske ska fundera på är placeringen. Det blir väldigt många ord i nacken, och kommer ta upp väldigt mycket plats. Om du sen ska jobba och ha hästsvans tex så kommer du inte få jobb överallt. Nacken är ju lite svårt att dölja, och det passar sig inte med utsläppt överallt. Och för det andra så är det ju faktiskt en gåva till dig. Du lägger ner pengar på digsjälv så att du får en tatuering. Visst är det romantisk och så. Men kanske inte som gåva om du frågar mig, eftersom din partner inte får någonting. Då tycker jag isåfall att det är bättre om man nu ska prata tatuering att ni skulle typ tatuera in varsitt likadant hjärta på exakt samma ställe eller liknande. För då är det en länk mellan båda er som alltid kommer finnas kvar, och så får faktiskt din blivande något iallafall.


  • vickanofilip

    den skulle sitta på  mig med liten text förstås.. alt ska den sitta på vristen.. nä jag är ingen van tatuerare men har alltid velat ha en så jag tänkte att detta kunde vara ett bra tillfälle..
    jag vill ge honom nåt han inte har räknat med.. upplevelsepresenter är ju inte för evigt så att säga... han kan tänka sig en också så vi får väl se vad det blir!

  • mattiasFästmö
    vickanofilip skrev 2010-09-20 19:12:50 följande:
    den skulle sitta på  mig med liten text förstås.. alt ska den sitta på vristen.. nä jag är ingen van tatuerare men har alltid velat ha en så jag tänkte att detta kunde vara ett bra tillfälle..jag vill ge honom nåt han inte har räknat med.. upplevelsepresenter är ju inte för evigt så att säga... han kan tänka sig en också så vi får väl se vad det blir!
    Problemet är att om det ska vara läsligt på lite håll, dvs att man inte ska stå typ en decimeter från tatueringen så måste man ha lite större, speciellt med text. Man vill ju inte ha en tatuering som bara ser ut som svarta krumelurer om man är på lite håll, och ingen tatuerare brukar vilja tatuera det heller. och ska man ha in så mycket text så måste du ha lite storlek men sen vet inte jag vad du menar med liten text heller, du kanske redan tänker som jag menar.
Svar på tråden morgongåva till min älskade..