• Ciccci
    Äldre 18 Sep 09:36
    4531 visningar
    29 svar
    29
    4531

    Ang. färgtema...

    Jag e lite förtvivlad...

    Jag & Min sambo hade tänkt ha vit, svart & silver som färgtema på vårt bröllop, men nu är det så många runt omkring oss så anser att svart e begravning!

    Jag anser inte att det behöver betyda begravning, men många tycker så..
    Vi ska lixom ha lite mera rock-tema i det hela...

    Så nu e jag så förtvivlad att jag nästan vill skita i allt... :(

    vad tycker ni???

  • Svar på tråden Ang. färgtema...
  • S2011
    Äldre 18 Sep 10:24
    #1

    att ni inte ska bry er om alla förstå-sig-påare.


    alltid finns det nån som har synpunkter på de val man gör, skulle man ändra sig för att passa alla andra så blir det inte så mycket kvar av en själv.


    gör som ni vill. vi har valt att skippa tema helt och får höra en del om hur idiotiskt det är också. det skiter vi i högaktningsfullt.

  • Ciccci
    Äldre 18 Sep 10:26
    #2

    Tack för ditt svar!!

    Ja kanske man ska skita i alla som har synpunkter angående färgtemat o bara köra på det som vi vill ha....

    det ska ju va våran stora dag o inte alla andras....

  • S2011
    Äldre 18 Sep 10:38
    #3

    rätt tänkt! :)

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 18 Sep 10:41
    #4

    Mäh, va elakt sagt!


    Begravningsfärgen är för övrigt vitt (vit slips på de närmast anhöriga männen, vita blommor etc)


    Och det kommer knappast vara någon som tar fel på ert bröllop och tror det är en begravning även om ni har svart, vitt och silver, har sett bilder på google, man kan göra det riktigt snyggt med de färgerna!


    lycka till och ignorera det de säger ;)

  • Ciccci
    Äldre 18 Sep 10:45
    #5

    Tack så jättemycket för era svar!! jag känner mig redan mycket gladare över vårt färgtema!!!

    Kommer nog hålla fast vi det. OM vi inte ändrar till vit, blå o silver....

  • Äldre 18 Sep 10:49
    #6
    JustMeAndMyLove skrev 2010-09-18 10:41:26 följande:
    Mäh, va elakt sagt! Begravningsfärgen är för övrigt vitt (vit slips på de närmast anhöriga männen, vita blommor etc) Och det kommer knappast vara någon som tar fel på ert bröllop och tror det är en begravning även om ni har svart, vitt och silver, har sett bilder på google, man kan göra det riktigt snyggt med de färgerna! lycka till och ignorera det de säger ;)
    Det är i och för sig svart också (en begravningsfärg, alltså). Man bär ju svart kostym eller svart dräkt.

    Men oavsett vilket så är det ju ointressant. TS: Behöver gästerna ha dessa färger på sig? För annars har de ju inget med det att göra!

  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 18 Sep 10:50
    #7

    Fy vad tråkigt att få höra spnt. Jag såger som de andra talarna före mig: skit i vad de säger, det är erat bröllop och eran dag. Jag tror inte heller att någon kommer kunna missta er bröllopsdag för en begravning. Vad lessen och arg jag blir när folk säger så. Men herregud i så fall är vi många brudar som inte borde få ha vita bröllopsklänningar för vi är inte oskulder på våra bröllop.  Men hallå det är nya tider nu, folk får göra som de vill.

    Jag tycker att ni kan köra på så som ni har bestämt och strunta i vad de andra säger.
    Det blir fint när ni får ha det som ni vill. Ha det bra kram

  • Äldre 18 Sep 10:58
    #8
    moonlightgirl skrev 2010-09-18 10:50:01 följande:
    Fy vad tråkigt att få höra spnt. Jag såger som de andra talarna före mig: skit i vad de säger, det är erat bröllop och eran dag. Jag tror inte heller att någon kommer kunna missta er bröllopsdag för en begravning. Vad lessen och arg jag blir när folk säger så. Men herregud i så fall är vi många brudar som inte borde få ha vita bröllopsklänningar för vi är inte oskulder på våra bröllop.  Men hallå det är nya tider nu, folk får göra som de vill.Jag tycker att ni kan köra på så som ni har bestämt och strunta i vad de andra säger.Det blir fint när ni får ha det som ni vill. Ha det bra kram
    Detta är lite OT, men den vita klänningen står inte för oskuld, utan för "snobberi". Fram till början av 1900-talet så gifte sig kvinnor i de lägre klasserna i svart, eftersom de hade en finklänning som följde dem hela livet och då var ma tvungen att ha en svart eftersom man behövde kunna ha den till begravningar också. Man satte dit en festfin krage, men det var allt. Adeln och människor med gott ställt, skaffade sig däremot en vit klänning till bröllopet bara för att poängtera att de hade råd att skaffa något så vansinnigt som en klänning som bara användes en enda dag!
  • Ciccci
    Äldre 18 Sep 11:01
    #9

    Nej gästerna behöver inte ha svart på sig. det e valfri festlig klädsel...

    det e egentligen bara färgtemat som e svart/vit/silver...

    e lite inne på att tärnorna ska ha svart på sig, men det kanske e helt fel.. jag vet inte....

  • Äldre 18 Sep 11:10
    #10
    Ciccci skrev 2010-09-18 11:01:28 följande:
    Nej gästerna behöver inte ha svart på sig. det e valfri festlig klädsel... det e egentligen bara färgtemat som e svart/vit/silver...e lite inne på att tärnorna ska ha svart på sig, men det kanske e helt fel.. jag vet inte....
    Då ser jag inte riktigt vad de skulle ha med saken att göra. Så strunta i dem!
Svar på tråden Ang. färgtema...