• Midvin­terfli­cka
    Äldre 16 Sep 15:14
    1959 visningar
    6 svar
    6
    1959

    Någon som har varit i Bad Gastein?

    Vi gifter oss i augusti 2011 och funderar på att åka till Bad Gastein på bröllopsresa. Är det någon av er som har varit där sommartid? Kan ni rekommendera stället?

  • Svar på tråden Någon som har varit i Bad Gastein?
  • Hustru och man
    Äldre 16 Sep 20:58
    #1

    Jag har inte varit där personligen, men mina föräldrar var där förra sommaren. De blev totalförälskade i det stället :) Jag har sett bilder, det är otroligt vackert! :)

  • Emma83­brud
    Äldre 24 Mar 15:35
    #2

    Bara varit där vintertid, men det är en vacker omgivning

  • Midvin­terfli­cka
    Äldre 24 Mar 15:40
    #3

    Vi har bokat vår resa nu, hoppas att det blir bra!

  • Äldre 24 Mar 16:18
    #4

    Jag har varit där. Vi åkte i maj. Nu var det många år sedan men det var helt underbart. Badet var väldigt bra. Vi var där varje eftermiddag. Sedan var vi och forsrände vilket var en mycket häftig upplevelse för det var lite större forsar än vad det brukar vara i Svergie. Det fanns ett cafe som bara hade glass och då fick man iaf mycket och god glass. Några av oss som var där for och åkte slalom en dag men eftersom jag just hade slutat hoppa runt på kryckor efter en slalomkrasch i fjällen ngr veckor tidigare så skippade jag den biten men det hade varit bra sa de.
    Jag kan verkligen rekommendera orten. Vi bodde på ett mindre hotell som var super men kommer inte ihåg vad det hette.


    Saltzburg ligger ca 10 mil bort men vi åkte dit och det är en väldigt trevlig stad att vandra runt i och äta i m.m.

  • Midvin­terfli­cka
    Äldre 25 Mar 08:29
    #5

    Vi ska bo på Hotell Orania som en ganska nybyggd del av Salzburger Hof. Salzburg var ett bra tips, tack! Vandrade ni någonting? Funderar på om det finns bra vandringsleder för oss som är lite "ovana".

  • Äldre 26 Mar 10:17
    #6

    Det finns vandringsleder för alla typer av människor. Ovana som vana. Jag hade ju just sluppit kryckorna så vandring var inte riktigt min grej då. Men som sagt det finns leder för alla.
    Vi åkte oxå till Burg Hohenwerfen som ligger ca 5 mil söder om salzburg. Det är en gammal fästning som var riktigt härlig att besöka. De har guidade visningar, enormt fin utsikt och rovfågelvisningar.

    Jag skulle gärna åka tillbaka till Bad Gastein igen.

Svar på tråden Någon som har varit i Bad Gastein?