Vad är det med folk!!??
Jag och min blivande har bestämt och sagt till toastmaster och värdpar att vi inte vill ha bildspel eller filmvisning från möhippa/svensexa på bröllopet. Dels för att vi inte vill bli skrattade åt igen, speciellt inte på vår bröllopsdag sen skulle det kännas obekvämt för att på svensexan så va de jätte många som inte blev tilfrågade om de ville vara med. (Min M2B tycker att det känns jätte pinsamt att dom inte frågade alla....även om det inte är hans ansvar)
En annan orsak för mig va att jag kände mig jätte obekväm med kläderna dom hade fixat och de va inte direkt smickrande på en redan mullig figur, vill inte ha dom där på en storbildsskärm som kontrast till mig där jag sitter i påkostad klänning, fixat hår och smink osv.
När detta nu är vår önskar på vår bröllopsfest som vi betalat (alltså VÅR fest som VI bjuder på) kan inte folk bara respektera det då? Varför hålla på att bråka om det?
Vårat värdpar (en av dom) har ringt till marskalken och sagt att det inte passar och att det kanske är bäst att dom låter bli. Nu har marskalkens fru (även tärna) hakat upp sig på detta och är irriterad på värdparet. MEN det är ju inte direkt värdparet som bestämt, det är ju vår önskan....
Jag fattar allvarligt inte?? Dom kan väl skämma ut sig själva då om dom så gärna vill, men oss?? Nej tack!!
Behövde bara avreagera mig lite... =)