• Mörk Ängel
    Äldre 15 Sep 14:11
    3362 visningar
    8 svar
    8
    3362

    Mysigt/fint hotell nära Gävle för bröllopsnatten

    Finns det någon som har något tips? Har någon spenderat sin bröllopsnatt på Engeltofta?


    Vi kommer antagligen ha vår fest i stan och sen funderar vi på, om Engeltofta är fint och mysigt, att sova där på bröllopsnatten och sedan låta våra familjer komma dit och luncha med oss på söndagen. Men det verkar inte vara speciellt lyxigt och inte heller finnas något spa eller liknande.


    Kanske finns något annat som vi inte har upptäckt?


     

  • Svar på tråden Mysigt/fint hotell nära Gävle för bröllopsnatten
  • sandvi­ken
    Äldre 15 Sep 15:16
    #1

    jag skulle rekomendera högbo bruk, jag vet flera som varit jättenöjda med dem...

  • Mörk Ängel
    Äldre 15 Sep 15:21
    #2

    Jo, vi kollade på det också...det verkade helt perfekt MEN eftersom vi sen ville äta lunch med våra familjer så går inte det för att man måste vara ett sällskap på 40 stycken och vi är typ 8-9 stycken :-S


     

  • sandvi­ken
    Äldre 15 Sep 15:32
    #3

    ok... kolla med forsbacka wärdshus, det är väldigt mysigt... så får ni ju dessutom lite filmhistoria på köpet, man har ju spelat in lite av madicken där...

  • Mörk Ängel
    Äldre 15 Sep 15:54
    #4

    Jasså madicken! Vad häftigt!


    Alltså vilket ställe! Detta måste jag visa för den tilltänkte maken Det gillade jag skarpt! Och en svit fanns visst också!

  • 1516
    Äldre 16 Sep 15:00
    #5

    Forsbacka firade vi min farmors födelsedag på för ett par år sen, det är verkligen jättemysigt :)

  • Mörk Ängel
    Äldre 16 Sep 15:17
    #6

    Vad roligt att höra om fler som är nöjda! Jag hoppas att jag hinner dit och kika lite utanför i helgen!

  • sandvi­ken
    Äldre 16 Sep 15:20
    #7

    du kan få numret av mig till han som driver stället, så får du nog komma in och titta om du vill...

  • Mörk Ängel
    Äldre 16 Sep 16:27
    #8

    Gärna det!!

Svar på tråden Mysigt/fint hotell nära Gävle för bröllopsnatten