• Augusti 2011

    Färgtema mm

    Jag vet inte om jag valde rätt rubrik men ändå... :)

    Vi ska gifta oss i November och ska samtidigt döpa våran tjej då.. När jag tänker dop och flicka tänker jag automatiskt rosa. Därför har jag hela tiden tänkt ha rosa band på hennes dopklänning samt ha röda och rosa rosor i brudbukett + till bordsdekorationer. Men sen då? Ska vi ha rosa band på stolarna eller röda? Eller blir det liksom för plåttrigt? Ska vi bara bestämma oss för rosa eller rött eller kan man blanda så? Vi har inte kommit fram till ännu om vi ska ha runda eller rektangulära bord. För om vi har långbord vill jag nog ha en löpare på mitten av bordet i just den färgen vi valt. Vad ska vi välja då? rosa eller rött? Har ni några bra tips?
    tack! 

  • Svar på tråden Färgtema mm
  • Sarkastisk ljubicica

    Det är många som har tre färger i färgtemat, så ni skulle kunna ha rött, rosa + en annan färg som t.ex. vitt. För då kan man ha den tredje färgen som en grundfärg och rosa och rött mer som en färgklick i dekoration m.m. Om man t.ex. har vita dukar kan man ha röda löpare och rosa blommor/ljus/konfetti m.m. som dekoration på borden.

  • Semlorna

    Det är ju en smaksak. Själv tycker jag för mycket rosa utan en lite kraftfullare färg blir för sött men tycker man om det så ska man absolut ha det. Väljer ni bara rosa och röd som passar ihop så. Jag hade nog valt en av färgerna som huvudfärg som är på stolar, löpare och större saker och sen använda den andra färgen+huvudfärgen på dekorationer osv. Svårt att ge råd angående färger, det är mer en fråga om vad ni gillar känner jag

  • BlackWIngedAngel

    Semlorna: Det beror på vilken rosa nyans också. Rosa kan också vara kraftfull.


    Personligen hade jag inte blandat rött och rosa, men det beror på att jag tycker att de skär sig mot varandra, inte att det skulle vara något fel på att ha flera färger.

  • Semlorna

     


    BlackWIngedAngel skrev 2010-09-14 14:32:29 följande:
    Semlorna: Det beror på vilken rosa nyans också. Rosa kan också vara kraftfull. Personligen hade jag inte blandat rött och rosa, men det beror på att jag tycker att de skär sig mot varandra, inte att det skulle vara något fel på att ha flera färger.

    Sant men en kraftfull rosa brukar oftast kallas chockrosa eller cerist t.ex och skär sig mot rött så det antog jag inte var aktuellt men visst har du rätt, feltänk bara. Men jag tycker fortfarande rosa i starkare nyanser är sött och behöver en färg som grönt, brunt eller orange t.ex för att balanseras upp. Men smaken är som baken och tycker TS det är snyggt så tror jag det kommer bli riktigt snyggt för det bästa är när det är personligt!

  • Augusti 2011

    Vi ska ju ha trycksakerna i rött. För vi ska ha samma färg som inbjudan var. Kan vi då köra rött i det, vita dukar/servetter, vita stolsöverdrag med rött band och endast rosa blommor på borden? eller ska man ha röda blommor? känns som att det kanske blir för mkt rött?

  • ClaraH

    Kan ni inte köra på bara rött? Att flickan har ett rosa band på dopklänningen, det har ju alla flickbebisar när de döps. Det kan ni väl hålla undan från dukning osv. Jag har väldigt svårt för rosa och rött ihop, skulle inte ha gjort det själv.

Svar på tråden Färgtema mm