• queen eileen

Städning av festlokal?

Som rubriken antyder undrar jag hur alla gör som hyr lokaler där städning och serveringspersonal inte ingår. Hörde om några kompisars kompisar som själva ihop med familjen städade dagen efter men det känns inte alls lockande (det var det enda som det brudparet också ångrade) Samtidigt känns det fel att be våra föräldrar att städa efter festen dagen efter när vi inte är där...
    Någon som har någon aning om vad det kan kosta att anlita städfirma för att städa lokal? Tycker att det verkar vara många som hyr lokaler och fixar egen mat och så så det borde finnas många lösningar på den här funderingen =) Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Städning av festlokal?
  • mysan33

hejsan detta har jag med funderat på. vi hyr lokal och gör allt själva. men städningen dagen efter är ett problem. vi vill ju inte själva åka dit dagen efter.... de flesta vi känner kommer dessutom vara bakfulla. funderar på min familj men det känns lite pinsamt.
    så jag efterlyser ochså en bra lösning=)

• cilla1973

Fråga bland andra kompisar. Genom en kompis kompis får vi hjälp. Ensamstående o arbetslös tackade hon gladeligen ja till den extra tusenlappen. Lägg ut annaes en annons i lokaltidningen, städfirmor

• JT2010

Vår cateringfirma fixade det åt oss och kostade inte särskilt mkt heller...

• pumiz

Fråga en lokal förening om de kan ställa upp mot en mindre peng.. ofta är de ju många som delar på arbetet så det går snabbt då, och föreningar brukar väl vilja ha lite extra pengar i kassan,... :)

Det har iaf funkat bra på andra arrangemang där lokalen behövde städas och alla deltagare var för trötta.. (lan-party...)

• Mimini

Min mamma har lovat att städa åt oss.. Det var något hon kände att hon absolut kunde göra dagen efter för våran skull...
    Och vi kommer ju givetvis visa henne all uppskattning för det också =)

• Sago brud

Kolla med dom som ni hyr lokalen av. Ofta kan man betala en ganska liten summa till för att slippa städet.

Svar på tråden Städning av festlokal?