• Amor in aeternum

Korsett eller inte?

Behöver era funderingar.. sitter och funderar själv..

Ska ni ha korsett eller ska ni inte ha det?

Och om ni ska ha det ska ni köpa "riktiga" grejer med metallskenor eller satsar ni på plast?

Kan man andas och böja sig ner om man tappar något med en riktig korsett?

• Svar på tråden Korsett eller inte?
  • Yarrow

Jag hade en äkta korsett med 16 stålskenor i min överdel. Du kan se bild i mitt galleri.

Fördelen är ju att de inte viker sig som plastskenor kan göra. Tyget i klänningen håller sig sträckt och vacker hela tiden och figuren håller sig snygg :) Jag har några kilo extra och man slapp tänka på att hålla in magen för den kom ingenstans. Haha.

Nackdelen va att det blev lite svårt att gå på toa. Första gången sträckte jag axeln så jag gick på toaletten 2 gånger under hela kvällen. Men det va det värt :)

• Amor in aeternum
    Yarrow skrev 2010-09-13 22:10:58 följande:
    Jag hade en äkta korsett med 16 stålskenor i min överdel. Du kan se bild i mitt galleri. Fördelen är ju att de inte viker sig som plastskenor kan göra. Tyget i klänningen håller sig sträckt och vacker hela tiden och figuren håller sig snygg :) Jag har några kilo extra och man slapp tänka på att hålla in magen för den kom ingenstans. Haha. Nackdelen va att det blev lite svårt att gå på toa. Första gången sträckte jag axeln så jag gick på toaletten 2 gånger under hela kvällen. Men det va det värt :)
    Vilken fin.. ja jag har ju också några extra kilon som jag måste ta han dom. dessutom har jag rätt stora boobs :) Vart köpte du din någonstans? Och vad kostade den? Det var riktigt läckert att ha den som överdel också. Hade du något under den.. typ kroppsstrumpa eller något sånt.. eller var den Á naturelle? :)

Ja det där med toaletten måste jag ju tänka på också naturligtvis.. gäller att inte dricka föör mycket, utan lite lagom sådär hehe. 

• Yarrow
    Amor in aeternum skrev 2010-09-13 22:57:49 följande:
    Vilken fin.. ja jag har ju också några extra kilon som jag måste ta han dom. dessutom har jag rätt stora boobs :) Vart köpte du din någonstans? Och vad kostade den? Det var riktigt läckert att ha den som överdel också. Hade du något under den.. typ kroppsstrumpa eller något sånt.. eller var den Á naturelle? :) Ja det där med toaletten måste jag ju tänka på också naturligtvis.. gäller att inte dricka föör mycket, utan lite lagom sådär hehe. 
    Ja, jag har också stora tuttar så för att hindra dem från att hoppa ur hade jag en "free-bra" under. En sån som sitter med klister på brösten bara. Kändes lite säkrare när jag skuttade runt och dansade. Annars hade jag inget under den. En kroppsstrumpa är helt onödigt, har men en äta korsett så håller den in 1000 gånger mer än en kroppsstrumpa :)

Jag köpte min av en privat skräddare här utanför Göteborg. Han är superduktig och trevlig. Han sydde först en provkorsett för att se att alla mått stämde och ifall man inte bor nära så kan han skicka den med. Jag träffade honom bara två gånger och han fick allt rätt!

Och det bästa är att den bara kostade 2000:-, nu tar han ju betlat efter hur svår den är o.s.v men tidigare korsetter jag fått uppsydda har aldrig kostat under 3500:- så jag va riktigt nöjd med det priset!

• Amor in aeternum

Ooohh :) Priset är väldigt attraktivt. Och jag bor ju på Västkusten.. Skulle du kunna inboxa mig om hans namn och nummer eller hemsida eller nått?

Eller kanske posta ett GB inlägg?

• Tiger81

www.toplady.se har attraktiva priser och skit sexiga annorlunda underkläder. Jag handlade underkläder därifrån och blev jättenöjd. 

• Amor in aeternum
    Tiger81 skrev 2010-09-14 12:11:10 följande:
    www.toplady.se har attraktiva priser och skit sexiga annorlunda underkläder. Jag handlade underkläder därifrån och blev jättenöjd. 
    Tack för tipset, men det där är inte äkta korsetter. :)
Svar på tråden Korsett eller inte?