• delfin78

    Tärnors klänning färg????

    Hej!
    Min killes två döttrar, 13 o 14år, ska vara näbbar och sedan ska jag ha två tärnor.
    Klänningarna ska vara i lime eller lila som är vårt färgtema.

    Vad tycker ni?
    ska alla ha samma färg eller två o två?

    jag e lite inne på samma färg men att de ska få välja lite hur klänningen ska se ut, vill de ha axelband eller inte.

    ska alla vara långa  hur ser det ut med korta o långa??

    tack för tankar :)

  • Svar på tråden Tärnors klänning färg????
  • mattiasFästmö

    jag skulle nog tycka det var finast om alla hade i samma färg, men att du som du skriver låter dom välja lite olika varianter. Och så hade jag nog haft långt på tärnorna och kort på näbbarna


  • Pullan88

    Tycker det är så krånligt det här med långt och kort..


    Ser det konstigt ut om både tärnan och näbben har kortare klänningar?


    Min näbb är bara 3 år knappt när vi gifter oss..


    Tärnan ville själv helt klart ha kort klänning, och lite måste hon ju få önska :)


    Fast det är ju mer praktiskt med kort eftersom dom kanske kan använda den igen någon gång och inte bara en gång i livet :) Det är ju oftare man har en kort klänning p åandra tillställningar kanske..


     


    Men jag vet inte :) Billigare med kort klänning i alla fall ;)

  • Fjosok

    När jag pysslat med tärnklänningar (modell prinsessa då ...såklart) så har jag ofta velat markera lite skillnader men alltid använda samma färg.

    Jag har lagt upp det lite åt detta hållet.

    Näbbklänning (en mindre variant av tonårsklänningarna)
    Tonårsklänning (typ upp till 15/16, ankellång vippkjol)
    Tärnklänning dvs hellång balklänning.

    Delvis för att markera en liten skillnad så, men också för att det faktiskt är välda snyggt

    Många brudar väljer dock en färg och säger åt alla tärnor att välsa en klänning i den färgen dom gillar. Alternativen är många.

  • Pullan88

    Det är nog lite upp till var och en,


    finns ju så många varianter :)


     


    Själv tycker jag att kort tärnklänning är jättesnyggt..


    Sen har jag funderat över en vit näbbklänning och ett band med rosett därbak i midjan som är samma färg som tärnklänningen.. Vi kör på limegrönt :)

  • BlackWIngedAngel

    Det ser definivt inte konstigt ut om hela bröllopsföljet har korta klänningar, om man inte har frackbröllop förstås. Men om männen har kostymer så är kvinnorna snarare överklädda i hellång klänning.


    Gällande färgerna så skulle de ju kunna ha båda färgerna, så att man knyter an till varandra. Om tärnor ex har lila, med grönt skärp och näbbarna tvärtom. Annars har ju näbbar ofta vita klänningar, med lite färgade dekorationer på. Med så små variationer som med axelband eller utan, tycker jag är helt lugnt, men om man låter tärnorna variera snittet på sina klänningar bör man nog hålla sig till en färg och ha samma färg på alla i brudföljet, så att det inte blir för rörigt.


     

  • Violator

    På det senaste bröllopet jag var på hade den ena tärnan lång och den andra tärnan kort klänning men exakt samma färg och accentfärg. Såg inte alls märkligt ut utan var riktigt snyggt.

  • delfin78

    Tack för alla svar  skönt att bolla lite :)

    Det är mest en av mina underbara bonusbarn som jag måste stoppa lite.
    Hon är 14 år ovh vill ha en snygg kort klänning med tyg på tyg bak.....
    och gärna turkos  hehehehhee

    men hon vet att hon får lyssna lite på mig denna gång.

    Min mamma ska sy kläningarna så priset blir bra :)

Svar på tråden Tärnors klänning färg????