• Dolly P

    Bröllop på high chaparall

    Någon som haft sitt bröllop på High Chaparall? Hur löste ni det med sovplatser för gäster som får åka långt? Är det så att vi måste stå för det?

  • Svar på tråden Bröllop på high chaparall
  • Aleta

    Jag har itne haft bröllop på High Chaparall, men när jag har varit där så brukar jag tänka att det skulle vara perfekt för någon som vill ha temabröllop. 
    Det finns ju så många platser, den gamla träkyrkan, eller mexikanskt tema i Old Mexico.


    Angående det där med boende så finns det ju flera olika alternativ, hotell, stugor och camping. Ni kan ringa till alla ställena och kolla om ni kan få rabatt ifall ni bokar många rum.
    Det enklaste för er är ju att skicka med ett informationsblad med inbjudan där de olika alternativen med priser står och så får de boka själva. (Om ni har kommit överens med ställena om ett bättre pris så ska de uppge era namn också eller något liknande.)


    Man brukar normalt sett betala sitt eget boende som gäst även när man åker långt. Jag har varit på många bröllop och har alltid betalat boende utom en gång och då var det egen sovsäck i gympasal.


    Hur gör ni med inträdet? De som bor i GGVV-regionen går ju in gratis, men annars kostar det ju en slant.

Svar på tråden Bröllop på high chaparall