• ClaraH

Solosånger vid vigseln

Vi är på jakt efter en solosång till vigseln. Vi viger oss borgerlig så allt går bra. Skulle gårna vilja ha tips. Vad har ni själva valt om ni ska ha solosång?

• Svar på tråden Solosånger vid vigseln
  • Ezna

Vi hade "För att du finns" och "I dreamed you", men dom valde vi för att de betyder nåt för Oss!

• pyrro

Vi hade Den här stunden (from this moment) och Som en Saga (shirley Clamp)
    VI ville ha svenska texter och texter som sa det vi ville säga.

Ffa Som en saga var fantastisk.....det var min syster som sjöng och det blev förståss extra känslosamt eftersom hon vet hur mkt texten passar in på mig. Öppningsfrasen "Jag har landat" säger allt tycker jag:)

• eigollet

Annies song- John Denver

Utan dina andetag - Kent

Sommarkort (en stund på jorden)- Cornelis

är våra favoriter.

• gelehallon

Jag har tankar på "att älska dig" i duettversionen av Fredrik Swahn... Helt underbar! Du hittar den på spotify!

• mattiasFästmö

Lars Winnerbäck - för dig
    ska vi ha, för det är 'våran' låt och den ultimata kärleksången ;-D

• Brynesjö2010

Vi gifte oss för en vecka sen och vi hade "Kärleken förde oss samman" Ulf Lundell och så "Kärleksvisan" av Sarah Dawn Finer! Den sistnämnde blev jag total förtjust i när jag hörde talas om den här på bröllopstorget. Det är väl många som tror att det kommer att bli den stora bröllopssången framöver! Fin är den iallafall!

• hjärtaGlenn

Vi ska ha I hennes drömmars värld med Christer Halvarsson, The Woman in me med Shania Twain och Love you ´til the end med The Pogues =)

• Yes78

Vi hade bara en solosång i kyrkan o det blev utan tvekan "Du är allt" av Soja Aldén. Texten är sååå fantastisk!

• Aleta

Vi hade "Love you madly" av Duke Ellington och Corcovado av Tom Jobim

Svar på tråden Solosånger vid vigseln