• Vinter10

Pälsjacka/cape

Gifter mig i December och har så smått börjat inse att det "bara" är 3 månader kvar :).

Har köpt  min klänning nu och inser att jag kommer frysa häcken av mig på kyrktrappan och påväg till festlokalen. Är det någon som vet vad det kostar att hyra en pälsjacka att ha över? Eller skall man lika gärna satsa på att köpa en nu när det finns så många ute i affärerna?

Hur ska ni andra göra som gifter er när det är lite kallare ute?

• Svar på tråden Pälsjacka/cape
  • MajaMicke

ååh, jag har samma problem! Vet inte alls hu jag ska göra.. har tittat på nån cape och så på stället där jag köpte min klänning. Men inget som jag gillade..

Tänkte först att "äh, jag får väl frysa lite då!" men ha kommit fram till att det kan ju bli riktigt kallt, vi gifter oss på nyårsafton..

så jag är också nyfiken på hur andra ska göra!:)

• uppochhoppa

jag budar lite på ebay, har varit i lite butiker och kikat också, men har svårt att hitta någon som är snygg känner jag...

vila har en ljust beige för ca 800 kr, provade den igår i gallerian i sthlm, och det är väl ungefär samma pris som för att hyra från brudklänningsbutiker. Jag fick lovat att jag skulle få låna slöja och underkjol där jag köpte min klänning, men kommer inte ha slöja, ska nog se om jag kan få låna jacka istället. Håll en tumme! Svårt är det!

• eigollet

Kolla i mitt galleri!

Den jackan köper jag från Ellos och jag kommer nog att använda den även vid andra tillfällen. Jag hittade inte heller ngn regelrätt brudjacka/bolero som jag gillade så det får bli den här.

Jag hoppas att den blir fin till klänningen, har köpt en pachminaschal som backup. Vi gifter oss i november så en schal kan ju räcka om jackan inte funkar.

• eigollet

den kostar 600 kr och jag kan ju sälja den sen om jag vill. Men inte alltför dyr, det gillas!

• eigollet

2 e Oktober menar jag ju! Får skylla på att jag jobbat natt, haha!

• Vinter10
    eigollet skrev 2010-09-10 10:46:52 följande:
    Kolla i mitt galleri! Den jackan köper jag från Ellos och jag kommer nog att använda den även vid andra tillfällen. Jag hittade inte heller ngn regelrätt brudjacka/bolero som jag gillade så det får bli den här.Jag hoppas att den blir fin till klänningen, har köpt en pachminaschal som backup. Vi gifter oss i november så en schal kan ju räcka om jackan inte funkar.
    Åh, den har jag också funderat på! Du har inte fått hem den ännu? Jag funderar så på hur den ser ut i verkligheten nämligen... Måste själv inte ha en vit päls just, brun eller svart fungerar också, men vill gärna ha något finare över klänningen än en vanlig kappa liksom...
  • eigollet

Jag rapporterar när jag fått hem den!

• eigollet

Hittade en till fin kappa från BikBok. Bild finns i galleriet, kappan kostar 500 kr.

• Mlle K

Det framgår inte vart du bor, men de flesta som säljer och/eller hyr ut bröllopskläder har alternativ. Jag gifter mig i slutet av januari och har bokat en cape på Johans Högtidskläder på Linnégatan i Göteborg. Den jag valt kostar 700kr (lång cape). Köpa är ungefär dubbelt så dyrt och jag kommer inte använda den mer än en gång så det känns onödigt.

• Vinter10
    Mlle K skrev 2010-09-10 12:55:25 följande:
    Det framgår inte vart du bor, men de flesta som säljer och/eller hyr ut bröllopskläder har alternativ. Jag gifter mig i slutet av januari och har bokat en cape på Johans Högtidskläder på Linnégatan i Göteborg. Den jag valt kostar 700kr (lång cape). Köpa är ungefär dubbelt så dyrt och jag kommer inte använda den mer än en gång så det känns onödigt.
    Jag bor i Göteborg! 700 kr för att hyra alltså... Kan tycka att det är lite dyrt med tanke på att det finns pälsjackor nu att köpa för det priset, som inte är så brudiga och som man kanske kan använda sen också. Men det beror ju på vad för stil man vill ha och vad som passar till klänningen förstås.

På Renmans hade de inte fått in så mycket ännu så jag hittade inget där, men Johans kanske har fler att välja på?

• Vinter10
    eigollet skrev 2010-09-10 12:34:04 följande:
    Hittade en till fin kappa från BikBok. Bild finns i galleriet, kappan kostar 500 kr.
    Jättefin! Men undrar om det ser bra ut till lång klänning? Den kan man ju iofs köpa på öppet köp och testa med hemma... värt att fundera på!
Svar på tråden Pälsjacka/cape